جمعه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۴
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۱۰۷۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

بازرگانان ایرانی از صادرات کالا چقدر پول درآوردند؟

گمرک جمهوری اسلامی اعلام کرد: در ۱۰ماه اول امسال 7 میلیارد دلار درآمد ارزی بازرگانان ایرانی با صادرات انواع کالا حاصل شد.

گمرکات هرمزگان عباس علیدادی ناظر گمرکات استان هرمزگان گفت: بازرگانان ایرانی با صادرات انواع کالا از گمرکات استان هرمزگان،7 میلیارد دلار امسال درآمد ارزی کسب کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال 20 درصد افزایش یافته است.

ناظر گمرکات استان هرمزگان با اعلام این خبر افزود: در ده ماه اول امسال 29 میلیون تن کالا به ارزش 7 میلیارد دلار از طریق گمرکات استان هرمزگان به خارج از کشور صادر شده است.

به گفته علیدادی، ارزش کالاهای صادراتی از لحاظ وزن 29 درصد و از لحاظ ارزش دلاری 20 درصد افزایش یافته است. محصولات پتروشیمی، کشاورزی، فلزات، آلومینیوم، کنستانتره و سنگهای ساختمانی از مهمترین کالاهایی است که به کشورهای امارت متحده عربی، چین ، هند، عراق و ویتنام صادر شده است.
 ناظر گمرکات استان هرمزگان گفت: در ده ماه اول امسال 9 میلیون تن کالا به ارزش 15 میلیارد دلار به گمرکات هرمزگان وارد شده است که از نظر وزن 7 درصد و از نظر ارزش 16 درصد کاهش یافته است.

علیدادی افزود: کالاهای اساسی مانند برنج، روغن خام، سویا، و نهاده های دامی از جمله کالاهایی است که از کشور چین، امارت متحده عربی، هند، کره و آلمان وارد شده است. وی افزود: درآمدهای عمومی گمرکات استان هرمزگان نیز در این مدت 13 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته و مجموع درآمدهای گمرکات این استان در این مدت به 34 هزار میلیارد ریال رسیده است.

همچنین دراین مدت 3 میلیون و 500 هزار تن کالابه ارزش 15 میلیارد دلار از طریق این گمرکات ترانزیت شده است.

باشگاه خبرنگاران

(جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۳) ۱۳:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها