جمعه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۱۰۶۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

طرح مطالعاتی ورود تخم‌مرغ به بورس کالا آغاز شد

طلاکش گفت: طرح مطالعاتی تخم‌مرغ به بورس از سوی اتحادیه آغاز شده و ما در حال فراهم ساختن زیرساخت‌های آن در کشور هستیم.

فرزاد طلاکش اظهار داشت: فروش تخم‌مرغ از سوی بنکداران و تولیدکنندگان به روش سنتی در بورس امکان‌ ندارد زیرا تشکیلات این گروه‌ها مانند بورس است و باید شرکت‌های بزرگ تجاری با این بازار سرمایه همکاری کرده و سد و زیان سالانه خود را به بورس کالا اعلام کنند.
 
وی افزود: طرح پرینیت قیمت روی تخم‌مرغ هم چنان در انتظار ستاد تنظیم بازار است و ما یک سال است که معطل اجرای سراسری این طرح در کشور هستیم.
 
رییس اتحادیه با اشاره به قبول طرح پرینیت از سوی وزارت کشاورزی تصریح کرد: این کار از تخلف فروشندگان این محصول می‌کاهد و ما شاهد کاهش نوسان و تثبیت قیمت خواهیم بود.
 
طلاکش با بیان اینکه ما صادرات 40 هزار تن را برای سال جاری هدف‌گذاری کرده بودیم گفت: این صادرات به دلیل عدم تخصیص 20 میلیارد تومانی دولت به صادرکنندگان محقق نشد و ما 18 هزار تن توانسته‌ایم در سال جاری به کشورهای همسایه صادر کنیم.
 
وی همچنین با اشاره به حمایت‌های کشورهای گوناگون از یارانه صادراتی به این بخش افزود: شرایط فروش تخم‌مرغ در فصل‌های گوناگون متفاوت بوده و کشورهای دنیا سعی می‌کنند با اختصاص یارانه از صادرکننده حمایت نمایند.
 

طلاکش در پایان یادآور شد: ما در خصوص قیمت نهاده‌ها خوراک مرغ و جو که مشکل نداریم مسئله فقط مازاد تولید و صادرات این محصول به کشورهای دیگر دنیا است.

باشگاه خبرنگاران

(جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۳) ۱۰:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها