جمعه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۱۰۶۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

دولت پاسخگوی اوضاع اسفناک چایکاران باشد

رئیس اتحادیه چای گفت: دور اول بهره برداری چای را به درستی انجام داده‌ایم؛ اما متاسفانه در دور دوم گرفتار خشکسالی شده‌ایم.

ایرج هوسمی ، اظهار کرد: چایی که از باغات برداشت شد به کارخانه‌ها منتقل کرده‌ایم متاسفانه اشتباه کار‌شناسان وزارت جهاد کشاورزی در بروز خسارت به کشاورزان موثر بوده است.

وی افزود: در ماه‌های دی و بهمن در دفتر معاون وزیر جهاد کشاورزی نیازمندی باغات به آبیاری و هرس مورد بررسی قرار داده شد تا باغات چای در برابر عملکرد پایین آبی و نرسیدن باران مقاومت کنند؛ اما پس از آن چایکار به فراموشی سپرده شد.

هوسمی اظهار کرد: در میان باغداران افرادی بوده‌اند که در آمدی به غیر از باغبانی داشته‌اند و از این راه توانسته‌اند با درآمدهای دیگر خود باغ هارا هرس کنند؛ اما چایکارانی که منتظر مساعده از طرف وزارت جهاد کشاورزی بوده‌اند متحمل ضرر شده‌اند، در این میان کشاورزانی که باغ‌های چای خود را هرس کرده‌اند تنها ۴۰ درصد از باغ خود بهره برداری کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه میزان برداشت از باغات چای در سال جاری اسفناک است، افزود: آتش کم توجهی دولت گذشته باغات چای را آتش زده است و دولت یازدهم باید برای خاموشی این آتش کمک کند.

رئیس اتحادیه چای در رابطه با قیمت چای، گفت: خبر افزایش قیمت چای که توسط دکتر نوبخت داده شد موجب شادمانی چایکاران شد؛ اما افسوس که بی‌توجهی برخی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی که با پرداخت نکردن مساعده به باغداران موجب کاهش چشمگیر تولید چای شده اند،شادی آنان را از بین برده است.

هوسمی با اعلام اینکه سازمان بیمه نیز در پرداخت تاوان در وقت خشکسالی به باغدار موفق عمل نکرده است، گفت: دولت وام بدون بهره در اختیار کشاورز قرار دهد تا هم به زندگی باغدار کمک شود و هم درصدی از خسارت دیدگی باغداران جبران شود.

ایلنا

(جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۳) ۱۰:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها