دوشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۲:۳۱
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۵۰۹۹۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

تعرفه واردات برنج باید افزایش یابد

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس،گفت: با توجه به اینکه درحال حاضر زمان برداشت محصول برنج استان گیلان است به همین جهت دولت باید به منظور حمایت از کشاورزان و عدم فروش قیمت پایین برنج در بازار حداقل به مدت چهار ماه تعرفه واردات برنج خارجی ا افزایش دهد.

ناصر عاشوری قلعه رودخانی ، درخصوص مشکلات بخش کشاورزی شهرستان های فومن و شفت در استان گیلان،گفت: خوشبختانه علی رغم وجود خشکسالی شدید دراستان گیلان،به علت اجرای مدیریت صحیح در منابع آبی بیش از 95 درصد شالیزاهای این استان درو شده و درحال حاضر وضعیت محصول از نظر میزان بازدهی بسیار خوب ومطلوب است.

ضرورت افزایش تعرفه واردات برنج

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی،با اشاره به فصل برداشت محصول برنج درشمال کشور،تصریح کرد:با توجه به اینکه درحال حاضر زمان برداشت محصول برنج استان گیلان است به همین جهت دولت باید به منظور حمایت از کشاورزان و عدم فروش قیمت پایین برنج حداقل به مدت چهار ماه تعرفه واردات برنج خارجی را افزایش دهد.

 این نماینده مردم در مجلس نهم،اظهارداشت: دولت باید با افزایش تعرفه واردات، سرعت روند ورود برنج خارجی به کشور را کاهش دهد تا کشاورزان بتوانند محصول خود را بفروشند.

عاشوری قلعه رودخانی،افزود: چنانچه این فرصت به کشاورزان داده شود این اقشار می توانند به کشت محصول برنج برای سال زراعی آینده امیدوار باشند.

کشاورزان سودی از کشت برنج نمی برند

وی ادامه داد: به علت بالا بودن هزینه های کشت برنج در مناطق شمالی و رقابت جدی برنج خارجی و داخلی، متأسفانه کشاورز از سود و حاشیه سود مناسبی برخوردار نیست به طوری که از فروش محصول خود حداقل باید هزینه های تولید را جبران کند تا با ضرر شدید مالی مواجه نشود.

زمین فروشی در گیلان رایج شده است

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: متأسفانه در این چند سال اخیر ضرر و زیان بخش کشاورزی باعث شده که بخش های زیادی از مزارع کشاورزی استان گیلان فروخته شود به طوری که کشاورز زمین زراعی خود را فروخته و این مزرعه تبدیل به نی زار، جنگل و ویلا شده و یا توسط افراد سود جو به همان صورت رها می شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم،اظهارداشت: دولت باید شرایط را برای کشاورزان به گونه ای فراهم کند که  کشت محصولات کشاورزی مقرون به صرفه باشد.

تبدیل شالیزارهای گیلان به مزارع صنوبرکاری

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه در این چند سال اخیر بخشی از زمین های کشاورزی تبدیل به نهال کاری و صنوبر کاری شده است، تصریح کرد: صنوبر کاری از زیر شاخه های بخش کشاورزی است اما تفاوت فاحشی بین درخت کاشتن و برنج کاشتن است چرا که برنج غذای اصلی مردم و پیشرو استقلال کشور است.

این نماینده مردم در مجلس نهم،اظهارداشت: برخی کشاورزان زمین های زراعی خود را تبدیل به استخرهای پرورش ماهی کرده اند که این مهم به دلیل اینکه پرورش ماهی از زیرشاخه های بخش کشاورزی و تولیدات شیلاتی است،تغییر کاربری محسوب نمی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،گفت: چنانچه دولت حمایت عملیاتی از کشاورزان استان گیلان در سال های آتی نداشته باشد به طور حتم در آینده ای نزدیک زمین های زراعی و شالیزارهای این استان تغییر کاربری داده و تولید برنج در کشور بسیار کاهش پیدا می کند.

 خبرگزاری خانه ملت

(دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۳) ۱۲:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها