شنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۳ / ۲۳:۳۴
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۰۹۲۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

نمایشگاه بین المللی فرآورده های لبنی وصنایع وابسته درگرگان گشایش یافت

اولین نمایشگاه بین المللی فرآورده های لبنی وصنایع وابسته عصرشنبه درمراسمی با حضور اعضای هیات های تجاری از کشورهای همسایه وشرکت هایی ازاستان های مختلف کشور درمحل نمایشگاه دائمی استان گلستان درگرگان آغاز شد.

 چهار هیات خارجی ازکشورهای عراق، تاجیکستان، افغانستان وترکمنستان و64 شرکت ازاستان های مازندران، خراسان رضوی، قزوین، اردبیل، مرکزی و گلستان از شرکت کنندگان در این نمایشگاه هستند.

مراسم گشایش این نمایشگاه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون سازمان صنایع کوچک ومدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایران، استاندارگلستان، نمایندگان مجلس ، مدیران و مسوولان استانی و صنعتگران برگزار شد.

هدف از برگزاری این نمایشگاه، تنوع بخشی و تقویت صنایع لبنی با محوریت صادرات به کشورهای همسایه است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی گلستان در سخنانی گفت: مصرف سرانه شیر دراروپا 275 کیلوگرم به ازای هر نفر در سال، در آمریکا 253 کیلوگرم به ازای هر نفر در سال و سرانه مصرف در اروپا بالاتر از استاندارد های جهانی است، اما درکشور ما دربهترین شرایط 90 کیلوگرم به ازای هر نفر در سال است که فاصله زیادی با استانداردها دارد.

ˈفرهاد کفائی پورˈ افزود:هشت درصد جمعیت کشورمعادل 6.2 میلیون نفر جزو سالمندان هستند که طی چهار دهه آینده این رقم 24 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهد یعنی به 26 میلیون نفر می رسد که ملزم به استفاده از این ماده مغذی هستند.

به گفته وی، با نگاه به میزان مصرف این ماده مغذی، قطعا نمی توانیم امید بسیاری برای سلامت جامعه درآن حدی که در سه تا چهار دهه آینده نیازمند آن هستیم، داشت.

کفائی پور با بیان اینکه صنعت شیر و این ماده حیاتی جزو ملزومات جامعه است و برنامه های خوبی نیز از قبیل توزیع شیر رایگان در مدارس در راستای توسعه فرهنگ مصرف این ماده مغذی در جامعه اجرا شده است، گفت: در پی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، این بخش دچار چالش و مصرف لبنیات تا اندازه ای در جامعه کمرنگ شد.

وی اظهارداشت: درگلستان سالانه 390 هزارتن شیر تولید می شود و تولید کشور هفت میلیون و650هزارتن است واستان 4.6درصد سهم کشوری تولید را دارد اما پتانسیل زیادی در این منطقه موجود است و باید با برنامه ریزی های مناسب از این موهبت استفاده کرد.

کفائی پورهمچنین به شرکت های استانی شرکت کننده دراین نمایشگاه توصیه کرد که ازاین فرصت فراهم شده حداکثر استفاده را برای رسیدن به بازارهای صادراتی ببرند.

این نمایشگاه از هشتم تا 11 شهریور سال جاری از ساعت 17 عصر الی 21 شب برای بازدید علاقمندان دایر است.

 

 

 

 

ایرنا

(شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۳) ۲۳:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها