شنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۰۹۰۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

سازمان توسعه تجارت خواستار عذرخواهی روزنامه جهان صنعت شد

سازمان توسعه تجارت در نامه‌ای به مدیر مسئول روزنامه جهان صنعت، به دلیل انتشار نادرست جوابیه این سازمان، خواستار عذرخواهی آن روزنامه شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، متن این نامه به شرح زیر است:‌

جناب آقای محمدرضا سعدی

مدیرمسئول محترم روزنامه جهان صنعت

باسلام و احترام

پیرو نامه شماره 29230/124/93 مورخه 1393/06/02 و در خصوص درج جوابیه سازمان توسعه تجارت ایران در آن روزنامه، مورخ 1393/06/03، به اطلاع می‌رساند، روزنامه جهان صنعت در انتشار جوابیه این سازمان املای برخی از کلمات را به صورت غلط منتشر کرده است که از آن جمله می‌توان به کلمه «منحوس» که «منحوص» منتشر شده، اشاره کرد. حال آنکه در نسخه اصلی متنی که سازمان برای دفتر آن روزنامه ارسال کرده و به طور همزمان نیز همان متن در «پایگاه اطلاع‌رسانی دولت» منتشر شده، کلمات مذکور به صورت صحیح بوده است. این اقدام روزنامه جهان صنعت علاوه بر ایجاد شائبه و تأثیر نامطلوب بر درک مخاطب، باعث شده تا طرف مقابل با نسبت دادن اشتباه آن روزنامه به متن جوابیه روابط عمومی، مجدداً در مقام پاسخگویی، متنی را به تاریخ 1393/06/04 در آن روزنامه منتشر کند.

عملکرد روزنامه جهان صنعت در کنار سایر موارد مشابه، ادعای بی‌طرفی آن روزنامه را مورد مناقشه و تردید قرار داده و شایسته است که آن روزنامه از مخاطبان خود و نیز از سازمان توسعه تجارت به علت درج اشتباه املای کلمات مذکور عذرخواهی نماید.

هرچند بر اساس نص ماده 23 قانون مطبوعات، روزنامه جهان صنعت مکلف و ملزم است که جوابیه سازمان توسعه تجارت را مجدداً به صورت صحیح و بدون تحریف منتشر کند، اما روابط عمومی این سازمان به منظور پرهیز از ورود در چرخه باطلی که آن روزنامه با انتشار مطالب زنجیره‌ای ایجاد کرده، از چاپ مجدد این جوابیه صرف‌نظر می‌کند و مراتب را از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد کرد.

(شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۳) ۱۰:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها