سه شنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۴:۳۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۰۸۳۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

63 میلیارد تومان امروز به حساب صندوق توسعه کشاورزی واریز شد

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با بیان اینکه از محل فروش شرکت مهندسی آب و خاک وزارت جهادکشاورزی بیش از 300 میلیارد تومان به صندوق مادر تخصصی تخصیص یافته است، گفت: 55 میلیارد تومان از این مبلغ امروز به حساب‌مان واریز شده است.

سید عبدالکریم رضوی اردکانی در نشست خبری خود که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با بیان این که سرمایه اولیه 84 صندوق غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی در حدود 869 میلیارد و 327 میلیون ریال است، افزود: سرمایه این صندوق‌ها در سال 93 به 7 هزار و 720 میلیارد ریال رسیده که حدود 270 درصد نسبت به مشابه سال 91 رشد داشته است، ضمن این که سهم بخش خصوصی در این صندوق‌ها 4 هزار و 126 میلیارد ریال و سهم دولت 3 هزار و 594 میلیارد ریال بوده است.

وی اضافه کرد: تاکنون 19 هزار و 37 فرد حقیقی، یکهزار و 820 فرد مستقل و 6 هزار و 604 تشکل عضو صندوق‌های غیردولتی حمایت از بخش کشاورزی هستند. در 5 ماهه اول امسال نیز 977 فرد حقیقی، 5 فرد مستقل و 162 تشکل عضو صندوق‌های غیردولتی شده که نسبت به مشابه سال 91 تعداد تشکل‌ها 12 درصد، تعداد افراد حقیقی 56 درصد و افراد مستقل نیز 0.2 درصد رشد داشته است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با بیان اینکه از 84 صندوق غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی، 31 صندوق استانی، یک صندوق منطقه ای، 6 صندوق تخصصی و ملی، 36 صندوق شهرستانی و 10 صندوق زنان است، اظهار کرد: در رتبه بندی صندوق‌ها از لحاظ سرمایه صندوق غیردولتی حمایت از تولیدات دامی و دامپروری با سرمایه ای بالغ بر یکهزار و 278 میلیارد ریال در رتبه نخست و صندوق خوزستان با سرمایه ای در حدود 527 میلیارد ریال و صندوق اصفهان با سرمایه 344 میلیارد ریال به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار دارد.

وی، مجموع تسهیلات پرداختی صندوق‌های غیردولتی به سهامداران از ابتدای تشکیل تا پایان تیرماه سال 93 را در مجموع 31 هزار و 141 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این میزان نزدیک به 90 درصد تسهیلات قرض الحسنه با نرخ کارمزد حداکثر 4 درصد از محل منابع داخلی صندوق‌ها و شرکت مادر تخصصی تامین شده است، همچنین در عملکرد یک ساله دولت یازدهم مجموع تسهیلات پرداختی بالغ بر 9 هزار و 760 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال 91 و حدود 40 درصد رشد داشته است، ضمن اینکه سهم زیربخش دام و طیور 39 درصد، زراعت و باغبانی 32 درصد، صنایع و خدمات کشاورزی 14 درصد، عشایری 9 درصد و شیلات و آبزیان 7 درصد بوده است.

رضوی همچنین به حمایت مالی و اعتباری صندوق های غیردولتی برای تامین نهاده های مورد نیاز تولید کنندگان اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه در مجموع 2 هزار و 963 میلیارد برای تامین نهادهای دامی، زراعی، باغی و سایر نهاده های مورد نیاز بهره برداران و تولید کنندگان عضو این صندوق‌ها ارایه شده است.

وی درباره عملکرد صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در عاملیت اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال 90 گفت: از محل اعتبارات این سال مجموعاً بیش از 5 هزار و 600 طرح در کارگروه های اعتباری به مبلغ بیش از 12 هزار میلیارد ریال به تصویب رسید. از این تعداد، 4 هزار و 200 طرح به مبلغ 6 هزار و 400 میلیارد ریال مراحل انعقاد قرارداد را طی کرده و به مرحله پرداخت تسهیلات رسیده اند، ضمن اینکه از محل اعتبارات سال 91 نیز به 255 طرح به ارزش 3 هزار و 216 میلیارد ریال قرارداد منعقد و پرداخت شده و از اعتبارات سال 92 که در ماه های پایانی آن سال ابلاغ شد، 217 طرح به ارزش یکهزار و 512 میلیارد ریال به صندوق توسعه ملی معرفی شده و از این تعداد، 37 طرح به مبلغ 229 میلیارد ریال مورد موافقت قرار گرفته است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی تصریح کرد: اعتبار مصوب شرکت مادر تخصصی براساس قانون بودجه 7 هزار و 800 میلیارد ریال است که نسبت به بودجه مصوب سال گذشته 71 درصد رشد داشته و این امر بیانگر حمایت مسئولان از عملکرد و فعالیت‌های صندوق های غیردولتی است.

رضوی ادامه داد: در 5 ماه اول سال 93 میزان واریزی به صندوق‌های غیردولتی از محل عاملیت‌ها یکهزار و 628 میلیارد و 352 میلیون ریال بوده که یکهزار و 533 میلیارد و 725 میلیون ریال آن متعلق به عاملیت آبیاری تحت فشار است.

وی با بیان اینکه از محل فروش شرکت مهندسی آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی بیش از 300 میلیارد تومان به صندوق مادر تخصصی تخصیص یافته است، گفت: 55 میلیارد تومان از این مبلغ امروز به حساب ما واریز شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، اختصاص 30 میلیارد تومان دیگر از ردیف تملکی به شرکت مادر تخصصی در قانون امسال را مورد اشاره قرار داد و افزود: 8 میلیارد تومان از این مبلغ نیز امروز به حساب شرکت مادرتخصصی واریز شد.

مهر

(سه شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳) ۱۴:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها