یکشنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۰۷۴۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

افزایش قیمت گوشت با آزاد شدن صادرات دام زنده سبک

در پی انتشار خبری مبنی بر آزاد شدن صادرات دام زنده سبک از استان کرمانشاه، رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران هشدار داد که صدوربرخی مجوزهای بدون کارشناسی منجر به نوسان قیمت می‌شود.

چند روز گذشته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آزاد شدن صادرات دام زنده سبک از استان خبر داده وگفته بود: با پیگری‌های انجام شده در ماه گذشته مجوز صادرات گوساله پرواری گرفته شد و از چند روز پیش نیز مجوز صادرات دام سبک را اخذ کردیم.

به گفته علی اشرف منصوری بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته افرادی که بیش از پنج سال سابقه صادرات دام زنده را دارند می‌توانند 1000 راس و افراد با سابقه صادراتی کمتر از پنج سال می‌توانند 500 راس دام زنده سبک را صادر کنند.

وی این اقدام را در راستای افزایش درآمدزایی در استان مثبت ارزیابی کرد و گفت: در صورتی که صادرات دام زنده منجر به افزایش جهشی قیمت گوشت قرمز نشود این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

او در ادامه با بیان اینکه در استان کرمانشاه سالانه 300 هزار راس دام مازاد بر نیاز استان تولید می‌شود، ابراز امیدواری کرد صادرات دام زنده بتواند گام مهمی در راستای افزایش تولید و درآمد فعالان این عرصه باشد.

اما علی‌اصغر ملکی ، رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا تاکید کرد: ما در مهرماه عیدقربان را در پیش داریم که از پرمصرف‌ترین زمان‌های مصرف دام است، اگر مجوز خروج دام بدون کار کارشناسی و نیازهای داخلی به ویژه در زمان‌هایی خاص صورت گیرد با نوسان قیمت گوشت مواجه خواهیم شد.

وی در ادامه هشدار داد: در یک سال و نیم گذشته با توجه به اینکه صاردات دام زنده نداشتیم قیمت گوشت افزایش نیافت .

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران در عین حال تاکید کرد: نیاز بازار در اواسط مهرماه به دلیلی عیدقربان افزایش زیادی می‌یابد بنابراین باید مسوولان در این زمینه برنامه ریزی های لازم را انجام دهند که در آن زمان با مشکلی مواجه نشویم.

ایسنا

(یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۳) ۰۹:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها