شنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۷
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۰۷۱۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

میزان بدهی دولت به بانک‌ها هنوز حسابرسی تکمیلی نشده است

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد گفت:ما آمار و ارقامی در خصوص میزان بدهی دولت به بانک‌ها داریم ولی این ارقام مادامی که حسابرسی نشود اعلامش صحیح نیست.

شاپور محمدی معاون امور اقتصادی وزیر امور اقتصاد دارایی امروز در نشست خبری در خصوص میزان دقیق بدهی دولت به بانک‌ها اظهار داشت: بدهی دولت بخش خصوصی و بانک‌ها هنوز تقویم نشده است.
 
وی افزود: ما آمار و ارقامی در این راستا داریم ولی این ارقام مادامی که حسابرسی نشود اعلامش صحیح نیست.
 
محمدی با بیان اینکه ارقام ارائه شده مقدماتی است  و هنوز نهایی نشده است گفت: در لایحه خروج غیرتورمی از رکود حدود 40 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که بخشی از بدهی دولت به بانک‌ها و بانک مرکزی تسویه شوند.
 
وی ادامه داد: اگر دولت بتواند فروش سهام نیز انجام دهد از آن محل (منابع ریالی) بدهی‌ به بانک‌ها را تسویه می‌کند بنابراین راهکارها و سیاست‌ها مشخص است اما تا زمانی که حسابرسی نشده باشد اعلام رقم دقیقی در این خصوص اعلام نمی‌شود.
 
وی همچنین با بیان اینکه 21 هزار و 800 میلیارد تومان از فروش سهام در بودجه 93 پیش‌بینی شده است گفت: اما میزان سهام قابل واگذاری بیش از 100 هزار میلیارد تومان است که البته بستگی به نوسان قیمت‌ها نیز دارد.
 
**زمان حذف دهک‌های پردرآمد از دریافت یارانه بستگی به  وصول اطمینان دولت دارد
 
معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد در خصوص حذف دهک‌های درآمد بالا گفت: منابع توزیع شده از این منبع در کشور صرف بهداشت و درمان، تولید و .... می‌شود.
 

وی افزود: اتفاقاً‌ حذف دهک‌های پردرآمد ، افزایش تولید و کاهش تورم کمک می‌کند که این مسئله در نهایت قیمت کالاها را در جامعه کاهش می‌دهد.

محمدی تصریح کرد: تمام تلاش دولت اجرای قانون است ولی امکانات اجرایی دولت و بانک‌های اطلاعاتی دولت باید مدنظر قرار گیرد و هر زمان که دولت اطمینان خوبی از حذف مناسب پردرآمدها برخوردار شود این کار را عمل خواهد کرد.
 

وی تأکید کرد: اصرار دولت در پرداخت یارانه‌ها است و در این راستا یارانه اقشار ضعیف به هیچ عنوان قطع نخواهد شد.

باشگاه خبرنگاران
(شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۳) ۱۰:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها