جمعه / ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۱۴
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۰۶۸۸
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

کنیا خواستار حل مشکلات صادرات چای به ایران

امینه محمد، وزیر امور خارجه کنیا نسبت به مشکلات پیش روی صادرکنندگان چای برای انتقال عواید ناشی از فروش محصولات خود به کنیا، ابراز نگرانی کرد.

کنیا از ایران خواست مشکلات پیش روی صادرکنندگان چای کنیا به ایران به خصوص در زمینه انتقال پول محموله های چای را حل کند.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری آل افریکا، کنیا از ایران خواست تا راه های مقابله با چالش های پیش روی صادر کنندگان چای کنیا به خصوص در زمینه انتقال پول محموله های چای از ایران به این کشور را بررسی و حل کند.

امینه محمد، وزیر امور خارجه کنیا نسبت به مشکلات پیش روی صادرکنندگان چای برای انتقال عواید ناشی از فروش محصولات خود به کنیا، ابراز نگرانی کرد.

وی افزود، چای در حال حاضر یکی از کالاهای اصلی صادراتی کنیا به ایران است و حجم آن به حدود 20 درصد کل صادرات به ایران می رسد.

امینه محمد که در تهران با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران سخن می گفت افزود، تجار چای، به رغم پیروی کردن از الگوهای مناسب تولید، در ایران مشمول بازرسی های سختگیرانه و فرآیند کسب مجوز قرار می گیرند.

وی گفت: «بنابراین من از طریق شما از مقامات مسئول می خواهم تا مشکلات پیش آمده برای صادر کنندگان را از طریق ایجاد واسطه های مالی و پروسه های صدور گواهی، کاهش دهید.»
وزیر خارجه کنیا افزود: «در خصوص تاخیرها در دریافت پول محموله های چای صادر شده (به ایران) ما باید برای حل این مشکل راه های جایگزین دیگری را بررسی کنیم.»

در این دیدار، وزیر خارجه کنیا همچنین از کمک 5 میلیون دلاری دولت جمهوری اسلامی ایران برای تکمیل طرح های زیرساختی در بخش های بهداشت، آموزش و آب قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار در پاسخ به موضوع پرداخت پول محموله های چای، این چالش ها را به تحریم های اقتصادی اعمال شده از سوی کشورهای غربی بر علیه ایران مرتبط دانست.

وی ابراز امیدواری کرد که با دستیابی به نتیجه مطلوب در مذاکرات هسته ای جاری در ژنو، تحریم هایی که موجب ایجاد مشکلاتی در زمینه مبادلات تجاری چندملیتی شده است برداشته شود.
(جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳) ۱۲:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها