سه شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۶
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۰۶۱۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

نرخ کمتر از 1500 تومان برای خرید تضمینی گندم به صرفه نیست

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی با بیان اینکه نرخ کمتر از 1500 تومان برای خرید تضمینی گندم به صرفه نیست، گفت: اعلام به موقع نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی قبل از کشت باعث می‌شود، کشاورز برای سال زراعی جدید برنامه‌ریزی کند.

سید علی محمد بزرگواری عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد نتایج اعلام به موقع نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی، گفت: یکی از دغدغه‌های کشاورزان و اعضای کمیسیون کشاورزی هر ساله تعیین نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی و اعلام به موقع این نرخ است.

وی با بیان اینکه امسال هنوز راجع به نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس بحثی جدیدی مطرح نشده است، اظهار داشت: سال گذشته نظر کمیسیون برای نرخ خرید تضمینی گندم 1200 تومان بود که در نهایت 1050 تومان اعلام شد.

وی تصریح کرد: بنظر می‌رسد امسال باید نرخ خرید تضمینی گندم افزایش یابد و نرخ کمتر از 1500 تومان برای کشاورزان به صرفه نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی گفت: اعلام به موقع نرخ خرید محصولات کشاورزی و اعلام نرخ قبل از کشت باعث می‌شود، کشاورز بتواند برای سال زراعی جدید برنامه‌ریزی کند.

بزرگواری اظهار داشت: وقتی نرخ خرید تضمینی محصولی قبل از کشت اعلام می‌شود، کشاورز میزان سود و زیان کشت آن محصول را به دست می‌آورد و بنابراین می‌تواند برای کشت یک محصول خاص تصمیم‌گیری کند.

وی افزود: خشکسالی و عدم دسترسی به بعضی از امکانات و نهاده‌های مورد نیاز برای کشاورزی مثل کود، سم و غیره شرایط را کمی برای کشاورز سخت کرده است، بنابراین اعلام به موقع نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی، در روند تصمیم‌گیری کشاورز مؤثر است.

 

 

 

 

 فارس

(سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳) ۱۰:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها