سه شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۱
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۰۶۰۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

تاکید بر نقش رایزنان برای تبدیل اروند به قطب اقتصادی کشور

مدیرکل دفتر امور نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت، منطقه آزاد اروند را فرصتی استثنایی برای سرمایه‌گذاری دانست و بر نقش رایزنان در جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تبدیل این منطقه به قطب اقتصادی کشور تاکید کرد.

به گزارش  روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، «رضا عباسقلی» که در چهارمین سفر رایزنان بازرگانی به استان خوزستان، آنان را در بازدید از سازمان منطقه آزاد اروند همراهی می‌کرد، با بیان این مطلب افزود: خوزستان در طول جنگ تحمیلی، متحمل خسارت های زیادی شده و نیازمند نگاه ویژه است تا جایگاه واقعی خود را بازیابد.

وی منطقه آزاد اروند را فرصتی ویژه برای سرمایه‌گذاری دانست و گفت: سازمان توسعه تجارت آمادگی دارد تا با اعزام رایزنان بازرگانی، زمینه لازم را برای توسعه و پیشرفت این منطقه فراهم کند.

«محمد نظارت» مدیر پایانه صادراتی شلمچه نیز در این دیدار، بر نقش رایزنان بازرگانی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی تاکید کرد و گفت: میزان صادرات از پایانه صادراتی شلمچه، در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 30 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه 40 درصد صادرات به عراق از مرز شلمچه صورت می‌گیرد، افزود: شلمچه امن‌ترین مرز صادراتی به کشور عراق است، به ‌طوری که ترکیه نیز برای صادرات کالا به عراق از این مرز استفاده می‌کند.

مدیر پایانه صادراتی شلمچه اضافه کرد: شلمچه تنها مرزی است که به دو کشور عراق و کویت دسترسی دارد و فاصله 20 کیلومتری آن با بندر بصره، این بندر را از مزیت‌‌های صادراتی ویژه‌ای برخوردار کرده است که رایزنان می‌توانند از این مزیت‌ها به خوبی بهره‌برداری کنند.

«محمد موسوی» معاون تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند نیز در این دیدار با اشاره به جمعیت 600 هزار نفری این منطقه و دسترسی به نیروی انسانی ماهر و غیرماهر ارزان گفت: رایزنان بازرگانی می‌توانند با جذب سرمایه گذاری خارجی زمینه اشتغال‌زایی مناسبی را در این منطقه فراهم کنند.

«صالح کوثری‌زاده» معاون فنی و مهندسی بندر خرمشهر نیز در دیدار با 20 رایزنان بازرگانی کشور با اشاره به مزایای بندر خرمشهر، گفت: این بندر بعد از بندر امام خمینی(ره)، دومین بندر کانتینری کشور است.

وی وجود حمل‌ونقل ترکیبی، به‌صرفه بودن هزینه‌های حمل‌ونقل و نزدیکی به بندر امام خمینی را از مزایای بندر خرمشهر ذکر کرد و گفت: نزدیکی مسافت و امکان حمل‌ونقل ارزان‌قیمت کالا به کویت و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس، جاذبه‌های مطلوبی را در زمینه صادرات برای این بندر فراهم کرده است.

کوثری‌زاده به صادرات سالانه بیش از 700 هزار تن کالا از بندر خرمشهر اشاره کرد و افزود: مصالح ساختمانی، آهن‌آلات، مواد معدنی، میوه و تره‌بار از مهمترین اقلام صادراتی این بندر است.

وی سهولت در ارائه خدمات ترانزیتی، ایجاد مرکز ذخیره و توزیع کالای صادراتی، سرمایه‌گذاری در صنایع بسته‌بندی و مونتاژ و تاسیس سردخانه و انبار برای نگهداری و پردازش کالا را از جمله زمینه‌های مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در این بندر برشمرد.
(سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳) ۰۹:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها