یکشنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۸:۲۳
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۰۵۴۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

فقر کلسیم چالش سلامت آینده ایرانیان است

دانشیار تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فقر کلسیم چالش سلامت آینده ایرانیان است.

محسن نعمتی در کنگره بین‌المللی تغذیه بالینی رضوی و دومین سمپوزیوم بین المللی تغذیه آسیا با اشاره به چالش‌های پیش روی تغذیه ایرانیان در سال‌های آینده، اظهار داشت: کمبود کلسیم معضلی است که در آینده نزدیک کشورما با آن روبه‌رو است.

دانشیار تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر به رغم اینکه اکثر بانوان ایرانی با کمبود ویتامین D روبرو هستند، اما استراتژی‌های موجود برای جبران این کمبود در کشور ضعیف است.

وی گفت: بر اساس مطالعه‌ای که اخیرا در استان کرمانشاه انجام شده، پس از حذف یارانه شیر 20 درصد مصرف شیر در بین شهروندان کرمانشاهی کاهش یافته و متاسفانه از 40 درصد به 20 درصد رسیده است.

نعمتی تصریح کرد: اگر شرایط موجود ادامه یابد در آینده اکثر شهروندان ایرانی به انواع اختلالات اسکلتی و استخوانی روبرو خواهند بود و سالانه بودجه‌های هنگفتی به مردم و نظام سلامت کشور تحمیل می‌شود.

دانشیار تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بخش دیگری از سخنان خود به معضلات پیش روی افراد چاق اشاره و گفت: اگر چه با دیدن ظاهر افراد چاق تصور غنی بودن بدن‌ آن‌ها از مواد غذایی به ذهن خطور می‌کند؛ اما در واقع بسیاری از آن‌ها با فقر ریز مغذی‌ها روبه‌رو هستند.

فارس 

(یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳) ۱۸:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها