پنج شنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۵:۲۳
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۵۰۴۵۱
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس صنعت برنج و ماکارونی
وزیر دادگستری در بازدید از گروه کارخانجات زرماکارون:

موفقیت زرماکارون با اتکا برکیفیت خوب و استفاده از دانش و فناوری جدید و تحقیقات

یه گزارش فودنا ، وزیر دادگستری در بازدید از کارخانه زرماکارون گفت : این کارخانه با کیفیت خوب تولید و با استفاده از دانش و فناوری جدید و تحقیقات توانسته در سطح ملی و بازارهای بین المللی متکی به حفظ این اصول موفق باشد و دولت از این جهت گیری ها حمایت کامل به عمل می آورد.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگیتری در حاشیه این بازدید و در سخنرانی خود در محل کارخانه زر ماکارون گفت:  یکی از مشکلات کنونی کشورهای پیشرفته، عدم توزیع عادلانه ثروت است.

ایشان با اشاره به کتاب «پس از شوک» اثر رابرت رایش وزیر کار دولت بیل کلینتون رییس جمهور اسبق آمریکا گفت: رایش در این کتاب، مشکلات اقتصادی آمریکا را عدم توزیع عادلانه ثروت دانسته و می گوید که مشکل اقتصادی آمریکا از سال 2008 به همین دلیل شکل گرفت و همچنان ادامه دارد، بطوریکه هنوز از شوک خارج نشده است.

اگر دانش اقتصادی شما تولید کنندگان به روز نباشد رقیب قوی سبقت می گیرد

حجت الاسلام پور محمدی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: پایه اقتصاد بر کسب دانش و دانایی است و مناسبات اقتصادی دنیا با اقتصد دانش بنیان کاملا تغییر کرده است و اگر دانش اقتصادی شما تولیدکنندگان به روز نباشد، رقیب قوی از شما سبقت می گیرد.

 

نرخ تورم تا پایان امسال پائین تر از 20 درصد / توانسته ایم آهنگ لام گسیخته تورم را مهار کنیم

به گزارش شبکه خبری صنایع غذایی ایران وزیر دادگستری گفت: با تلاش های دولت نرخ تورم به 25 درصد رسیده است که امیدواریم تا پایان سال جاری این نرخ به 20 درصد و شاید کمتر از آن برسد.

مصطفی پورمحمدی در بازدید از کارخانه زرماکارون افزود: با توجه به این که در سال اقتصاد و فرهنگ به سر می بریم و اقتصاد مقاومتی مورد تاکید ماست، سیاست دولت به طور جدی مبارزه با رکود اقتصادی است و در مبارزه با تورم توفیق های خوبی به دست آورده ایم؛ به طوری که توانسته ایم آهنگ لجام گسیخته آن را کنترل و مدیریت کنیم.

وی اظهار داشت مهمترین گام دولت مبارزه با رکود اقتصادی است که در این راستا برنامه بسته رکود شکنی و حمایت از تولید آماده و به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است .

 

مهترین هدف دولت تولید و در نتیجه اشتغال و گردش مالی صحیح

وزیر دادگستری با تاکید بر این که تولید مهمترین هدف دولت است گفت: به دنبال تولید، ایجاد اشتغال خواهیم داشت که این امر موجب گردش مالی صحیح در کشور می شود و در مجموع رشد اقتصادی مناسبی در کشور شکل خواهد گرفت.

 زرماکارون

گروه زرماکارون توانسته موفقیت هایی در تولید، کیفیت تولید، صادرات، دانش افزایی و تولید دانش بنیان

پورمحمدی اضافه کرد: خوشبختانه موقعیت کشور هم از جهت بازار مصرف داخل و هم از بازار مصرف پیرامونی، منطقه ای و جهانی در وضعیت خوبی بوده و بسترهای توسعه ای خوبی برای بنگاه های اقتصادی فراهم شده است؛ به طور مثال گروه زرماکارون توانسته موفقیت هایی در تولید، کیفیت تولید، صادرات، دانش افزایی و تولید دانش بنیان داشته باشد و تحقیقات خوبی انجام دهد.

وزیر دادگستری تصریح کرد: همچنین مجموعه زرماکارون قرار است در آینده چند محصول ارزشمند، استراتژیک و دانش بنیان را به حوزه تولید، صنعت و مصرف کشور ارایه دهد؛ ما به چنین بنگاه های موفقی نیاز داریم و تقاضا داریم بخش خصوصی روی این موضوع ها بیشتر سرمایه گذاری کند.

وی عنوان کرد : درست است که اقتصاد و تولید ما بیشتر متکی به دولت است اما این وضعیت مربوط به گذشته بوده و همت دولت براین است که به طور جدی روی این موضوع کار کند تا اقتصاد از بخش دولتی به بخش خصوصی منتقل و مردمی شود.

 

تحقق فتح بازارهای جدید با کیفیت خوب تولید / تلاش دولت افزایش سرمایه در گردش کارخانه های تولیدی

مصطفی پورمحمدی در جمع کارکنان گروه زرماکارون و همچنین خبرنگاران گفت:  مهم این است که بخش خصوصی بتواند در این بازار رقابت کرده، ماندگار شود و بازارهای جدیدی را فتح کند که این مهم تحقق نمی یابد مگر این که کیفیت خوب تولید با استفاده از دانش و فناوری جدید و تحقیقات مسمتر مد نظر باشد.

وی تاکید کرد دولت در تلاش است که سرمایه در گردش کارخانه های تولیدی را افزایش دهد و بدهی های خود را به تولیدکنندگان و پیمانکاران جبران کند، در این راستا دو تا سه بند مصوبه پیشنهادی داریم تا در لایحه ای به تصویب مجلس برسد و با تصویب آن، دولت بدهی های خود را به بخش خصوصی و تولیدکنندگان را تسویه کند و یک سرمایه در گردش مناسب را در بدنه تولید تزریق نماید.

وی گفت: امیدواریم تولیدکنندگان و بنگاه های اقتصادی از این شرایط بهره مند شوند؛ در این راستا دولت مشوق هایی را برای بنگاه های اقتصادی موفق، به طور مفصل در نظر دارد.

وزیر دادگستری بر ساده سازی ضوابط صادرات، کاهش عوارض، افزایش جوایز صادراتی تاکید کرد و گفت: حتی تسریع در واردات مواد، عوارض و سود بازرگانی کمتر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: همچنین در نظر داریم خدمات بیمه ای افزایش یابد تا به بازار کار کمک کنیم ، ازسویی سیاست های دیگری برای کمک به تولید اجرا می شود.

(پنج شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳) ۱۵:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها