پنج شنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۰۴۵۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

ایران پنجمین تولیدکننده محصولات ارگانیک در آسیا

دبیر انجمن ارگانیک ایران گفت: در حال حاضر از نظر سطح زیر کشت محصولات ارگانیک، ایران در سال 2014 با داشتن 43 هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات ارگانیک، در آسیا رتبه پنجم را به خودش اختصاص داده است.

مهدی مهدی‌پور در نخستین روز همایش دو روزه‌ اصول و مبانی کشاورزی ارگانیک که در سالن همایش جهاد کشاورزی استان برگزار شد، با تأکید بر اینکه خیلی‌ها به اشتباه محصول سالم و ارگانیک را یکی می‌دانند، تصریح کرد: در تولید محصول سالم اجازه‌ استفاده از مقدار مشخصی سم وجود دارد، این در حالی است که در تولید محصولات ارگانیک به هیچ عنوان نباید از هیچ کدام از ارقام سم استفاده کرد.

مهدی‌پور اظهار کرد: در سند چشم‌انداز 20 ساله کشور بر مسأله‌ برخورداری جامعه از سلامت تأکید شده و این‎طور آمده که بر اساس افق 1404، جامعه‌ ایرانی باید جامعه‌ای باشد که از مؤلفه‌هایی از جمله سلامت، برخوردار باشد و این تأکید می‌تواند اساس فعالیت‌ها و تصمیم‌گیری‌های مفید و ماندگاری باشد.

دبیر انجمن ارگانیک ایران خاطرنشان کرد: ماده 61 "بند ب" قانون برنامه‌ توسعه هم دولت ملکف شده است به منظور جلوگیری از مصرف بی‌رویه‌ سموم دفع آفات نباتی و کودهای شیمیایی روشی اتخاذ کند که موجبات استفاده‌ بیشتر از کود کمپوست و مبارزه‌ بیولوژیک را به تدریج فراهم کند.

وی تصریح کرد: همه‌ این‌ها در حالی است که دولت در انتخاب کشاورزان نمونه، تنها معیاری که مورد توجه قرار می‌دهد، حجم برداشت محصول است و چگونگی حاصل شدن آن را مورد توجه قرار نمی‌دهد. مقدار سموم مورد استفاده و نحوه‌ زیر کشت بردن زمین و استفاده از آب، مسائل مهمی است که در این پروسه دیده نمی‌شوند.

ایسنا

(پنج شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳) ۰۹:۵۳
خرما بن جنوب - دمباز
۱۳۹۳/۰۵/۲۳ Iran
5
0
0

بسیار عالی به امید روند بهبود در تولید محصولات ارگانیک .


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها