دوشنبه / ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ / ۰۰:۱۷
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۵۰۳۳۷
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فراورده های روغنی

انجمن روغن نباتی: ورود روغن پالم از ۶۸ با مجوز بهداشت

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران: روغن پالم از سال ۶۸ به عنوان یکی از روغن های خام خوراکی مطرح شده است و وارد و مصرف می شود.

محمد قبله با بیان اینکه بیشترین مورد مصرف روغن پالم در روغن های جامد و نیمه جامد است ، افزود : روغن پالم به خاطر ماندگاری بالا ، بیشتر در سرخ کردنی ها و نیز در صنف قنادی و شیرینی پزی مصرف می شود

وی با اشاره به واردات سالانه حدود یک میلیون و 500 هزار تن روغن نباتی گفت : سالانه حدود 70 تا 100 هزار تن روغن نباتی از کلزا و سویا در کشور تولید می شود که در مقایسه با نیاز سالانه اندک است.

 قبله با بیان اینکه سهم روغن پالم از روغن های وارداتی در سال های87 تا 92 چیزی حدود 50 درصد بوده است ،افزود : در این سال ها به طور میانگین سالانه حدود 700 هزار تن روغن پالم بر اساس مجوزهای وزارت بهداشت وارد کشور شده است و همچون روغن سویا ، آفتابگردان و کلزا در ترکیب روغن های نباتی مصرف می شود .

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران گفت : قرار است در سال جاری واردات روغن پالم به 30 درصد کاهش و و واردات روغن آفتابگردان افزایش یابد.

وی با اشاره به روغن نباتی مورد نیاز کشور افزود : سالانه حدود 45 درصد نیاز کشور روغن پالم ، 45 درصد روغن سویا و بخشی هم روغن آفتابگردان وارد می شود.

قبله گفت : صنعت روغن نباتی از پالم در سرخ کردنی ها استفاده می کند اما اطلاعی از موارد استفاده روغن پالم در سایر صنایع ندارم.

وی افزود : به صنایع بستنی سازی اجازه داده شده است از روغن پالم استفاده کند ، اما اگر روغن پالم یا هر روغن گیاهی دیگری وارد لبنیات شود که باعث افزایش چربی آن شود، می تواند مضر باشد.

 

واحد مرکزی خبر 

(دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳) ۰۰:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها