یکشنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ / ۰۹:۰۹
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۵۰۳۱۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

سیاست های روحانی ثبات را به اقتصاد ایران بازگرداند

مسوول خاور میانه ای صندوق بین المللی پول که به تهران سفر کرده در اظهار نظری سیاست های حسن روحانی, رییس جمهوری ایران را در راستای کاهشن یارانه انرژی و تسهیل تحریم های بین المللی علیه ایران موفقیت آمیز دانسته و تصریح کرد: این سیاست ها موجب قرار گرفتن اقتصاد ایران در مسیر ثبات و کاهش چشمگیر نرخ تورم گردیده .

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی تهران به نقل از "بلومبرگ", مسعود احمد مدیر دپارتمان خاور میانه و شمال آفریقای صندوق بین المللی پول گفت: فرایند با ثبات شدن اقتصاد ایران هم اکنون آغاز شده و در جریان است و ما این روند را در فرایند کاهش چشمگیر نرخ تورم می توانیم ببینیم.
به گزارش این شبکه خبری, مطابق پیش بینی صندوق بین المللی پول اقتصاد 400 میلیارد دلاری ایران پس از دو سال پیاپی انقباض طی سال جاری 5/1 درصد انبساط اقتصادی را تجربه خواهد کرد.
مسعود احمد توافق هسته ای ایران و غرب و در پی آن کاهش تحریم را در این بهبودی اقتصادی اصلی ترین عامل دانسته و در عین حال تصریح کرد: که این بهبودی هنوز به جایی نرسیده که بتواند چشم انداز مثبتی برای آینده اقتصاد ایران ترسیم کرد.
نرخ تورم در ایران در رکوردی بی سابقه پیش از روی کار آمدن دولت روحانی به 45 درصد رسید که این رقم مطابق داده های بانک مرکزی ایران ماه گذشته به 15 درصد تنزبل یافت.
(یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳) ۰۹:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها