چهارشنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۴:۵۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۰۲۱۷
گزارشگر : ۱۰۲۹
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

25درصد سودآوری تولیدات دامی کشور ناشی از فعالیت های دامپزشکی است

رییس سازمان دامپزشکي کشور 25 درصد سودآوری تولیدات دامی کشور را ناشی از فعالیت های این نهاد برشمرد و گفت : ارزش اقتصادی تولیدات دام و طیور کشور در سال گذشته 470 هزار میلیارد ریال بود که 120 هزارمیلیارد ریال آن ره آورد سود رسانی فعالیت سازمان دامپزشکی است.

مهدی خلج  در آیین معارفه مدیرکل جدید دامپزشکی مازندران که در ساری برگزار شد ، افزود : با وجود این فعالیت تاثیر گذار دامپزشکی کشور در تامین سلامت و سودآوری اقتصادی اعتبارات تخصیصی به این سازمان بسیار ناچیز است. 

وی از ایران بواسطه قرار گرفتن 15 کشور در حاشیه آن بعنوان یکی از مناطق پرخطر بروز و شیوع بیماریهای دام نام برد و گفت: کنترل و مبارزه با بیماریهای دام و طیور نیازمند تخصیص اعتبار لازم است . 

رییس سازمان دامپزشکی کشور این نهاد را مواجه با مشکلات عدیده برای انجام فعالیت دانست و گفت: این نهاد تاثیر گذار بر روند سلامت جامعه با وجود حجم بالای مشکلات و کمبود امکانات مشغول ارائه خدمات است . 

وی افزود: دامپزشکی بعنوان سازمان مسئول بهداشت دام و فرآورده های دامی، نظارت بر ارتقای داروهای دام مرجع صلاحیت دار در کنترل و مقابله با بیماریها به شمار می رود . 

معاون وزیر جهاد کشاورزی ، دامپزشکی را بعنوان سازمان ناشناخته در جامعه دانست و گفت: هر پرسنل این نهاد می بایست رسالت خبررسانی و آگاهی بخشی فعالیت این نهاد را انجام دهد. 

دراین مراسم ˈ سید حسین رضوانیˈ بعنوان مدیرکل دامپزشکی مازندران معرفی و از زحمات هشت ساله ˈ مجید مختاریˈ مدیر قبلی قدردانی شد.

 ایرنا 

(چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳) ۱۴:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها