سه شنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ / ۲۰:۳۸
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۰۲۰۷
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های لبنی
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی:

جهت جلوگیری از تضییع حقوق شرکت‌های تولیدکننده لبنیات، اسامی شرکت‌های متخلف لبنی که از روغن پالم استفاده می‌کنند را اعلام می کنیم

به گزارش واحد مرکزی خبر ، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای جلوگیری از تضییع حقوق شرکت‌های تولید لبنیات اسامی شرکت‌های متخلف لبنی که از روغن پالم استفاده می‌کنند را اعلام می‌کنیم.

دکتر هاشمی در حاشیه نشست افتتاحیه تدوین سند راهکارهای اجرایی سیاست‌های کلی سلامت در پاسخ به سوال خبرنگار واحد مرکزی خبر درباره استفاده از روغن پالم در لبنیات پرچرب افزود: اسنادی داریم که برخی از شرکت‌های لبنی از این روغن استفاده می‌کنند که برای سلامت مردم مضر است، بنابراین در هفته‌های آینده نظارت وزارت بهداشت بر فعالیت این شرکت‌ها افزایش می‌یابد که در صورت مشاهده تخلف برای جلوگیری از تضییع دیگر شرکت‌های تولید لبنیات اسامی متخلفان را اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه مجوز ورود این روغن بر عهده وزارت صنعت و معدن و بخشی از آن مربوط به وزارت کشاورزی است، گفت: در جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذا با توجه به مضرات این روغن در سلامت مردم تصمیم‌گیری شد که واردات روغن پالم در چند سال آینده از 50 درصد کنونی به 30 درصد و تا 15 درصد در سال‌های آینده کاهش یابد.

وزیر بهداشت در ادامه با گله از اجرایی نشدن برخی از سندهای تدوین شده افزود: سیاست‌هایی که ابلاغ می‌شود برای مردم است، بنابراین مردم انتظار دارند بدانند که در زندگی روزمره آن‌ها و حل مشکلات‌شان این اسناد چه تغییری ایجاد می‌کند.

دکتر هاشمی گفت: اجرای سیاست‌های کلی نظام سلامت برای همه دست اندرکاران این بخش در گذشته و اکنون یک فرصت است، بنابراین هم‌ اکنون که قرار است سندهای اجرایی نوشته شود باید به صورتی باشد که مردم آن را لمس و از برکات آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت با سیاست‌های کلی نظام سلامت فرق دارد افزود: سیاست‌های کلی نظام سلامت پس از هفت سال مطالعه، رهبری آن را در آغاز امسال ابلاغ کردند و منحصر به این دولت و مجلس فعلی نیز نیست.

دکتر هاشمی گفت: برای نهادینه شدن این اسناد و جلوگیری از برخورد شعاری و نمادین با این اسناد باید به دنبال راهکارهای اجرایی آن بود.

وی درباره ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت افزود: با اقدامات انجام شده اجرای آن تا پایان سال مشکلی ندارد اما انتقاداتی به بسته بهداشت این طرح شده که وارد است، اما توقع نداریم کسانی که شرایط‌مان را می‌دانند فشار بیاورند.

دکتر هاشمی با موثر خواندن بسته بهداشت طرح تحول که تکیه بر پیشگیری دارد گفت: همیشه درباره منابع و تامین و تخصیص آن نگرانی وجود دارد، اما امیدواریم در ادامه مسیر همانطور که سلامت جزء اولویت‌های کاری دولت قرار گرفته، وعده هایی که داده شده است نیز عملی شود.

وی درباره سیاست‌های جمعیتی کشور افزود: اقداماتی در سال‌های پیش برای کنترل جمعیت صورت گرفته است که برای جبران آن باید مشوق‌هایی نیز در نظر گرفته شود؛ نزدیک 30 هزار بهورز در سراسر کشور برای ارائه خدمات و تغییر رویکردهای جمعیتی فعالیت می‌کنند، بنابراین کم لطفی است گفته شود رفتارهای گذشته کنترل جمعیت ادامه دارد چراکه تغییر رویه 20 ساله یک‌‌شبه و یک‌ماهه شدنی نیست.

دکتر هاشمی گفت: مشوق‌هایی نیاز است که دولت و مجلس باید قانونگذاری کنند و در بودجه سال 94 و 95 و برنامه ششم این نکات را در نظر بگیرند تا شاهد اجرایی شدن اسناد باشیم.

وی همچنین درباره کارهای انجام شده در سه ماه گذشته طرح تحول نظام سلامت افزود: بیش از 1میلیون و 700 هزار بستری داشتیم که فرانشیز آن‌ها کاملا اعمال شده است؛ در بخش ماندگاری پزشکان نیز حدود 3 هزار پزشک در این طرح مشارکت دارند ضمن اینکه بالغ بر 750 نفر پزشک مقیم نیز در شیفت شب‌های بیمارستان‌های کشور علاوه بر خدمات بخش ویزیت ارائه خدمت می‌کنند ضمن اینکه در ادامه این فعالیت‌ها هفته آینده آمبولانس هوایی نیز آغاز به کار خواهد کرد.
(سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳) ۲۰:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها