سه شنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ / ۲۰:۱۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۰۱۹۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تلاش برای جلوگیری از ورود دام غیر مجاز

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تلاشمان بر این است با اقداماتی که سازمان دامپزشکی با ظرفیت وزارت جهاد کشاورزی انجام داده است از ورود دام غیر مجاز از مرزهای شرقی جلوگیری شود.

مهدی خلج در حاشیه آیین تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی مازندران که در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، در جمع خبرنگاران به اقدامات متنوع سازمان دامپزشکی با بیماری دامی اشاره کرد و افزود: باید با استفاده از اطلاعات دقیق از همه مناطق کشور اقدامات قرنطینه ای وضعیت دامپزشکی استان ها را رصد کنیم.

وی در خصوص بیماری تب برفکی گفت: تلاشمان بر این است با اقداماتی که سازمان دامپزشکی با ظرفیت وزارت جهاد کشاورزی انجام داده است از ورود دام غیر مجاز از مرزهای شرقی جلوگیری شود

خلج ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی در نظر دارند در صورت ورود دام های غیر مجاز، اجازه خروج دام ها از استان سیستان و بلوچستان داده نشوند و به کشتار برسد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: 62 هزار روستا و واحد دامداری دام سبک و سنگین در کشور وجود دارد و وظیفه سازمان دامپزشکی کشور نظارت دقیق بر واحدهای دامی است.

خلج با بیان اینکه سالانه دو میلیون تن گوشت مرغ و 950 هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می شود گفت: سازمان دامپزشکی کشور با اعمال ضوابط نظارت 24 هزار واحد طیور را بر عهده دارد.

وی یادآور شد: 168کارخانه تولید دارو و مواد بیولوژیک و سموم در کشور وجود دارد که اقلام عمده دارو مورد نیاز کشور را تامین می کنند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: تلاش سازمان دامپزشکی بر این است آزمایشگاه مطالعات دارویی را در کشور گسترش دهیم.

وی گفت: سالانه حدود 400 میلیون یورو مواد اولیه شامل دارو ،مواد بیولوزیک،سموم و واکسن وارد کشور می کنیم .

خلج اظهار کرد: سازمان دامپزشکی به طور کامل در کشور شناخته نشده است و برای شناسایی باید هریک از کادر دامپزشکی به عنوان یک سفیر متحرک برای ارسال پیام و رسالت خود در ابعاد مختلف فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه دامپزشکی به عنوان نگین وزارت جهاد کشاورزی مطرح است گفت: سازمان دامپزشکی مسئولیت تامین فراورده های دامی،مشارکت در مبارزه با بیماری ها به عنوان مرجع صلاحیت دار هستند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه بهداشت عمومی و سلامت جامعه از جمله نقش بارز در سازمان دامپزشکی است افزود: سال گذشته 47 هزارمیلیارد تومان ارزش اقتصادی در تولیدات دام و طیور و آبزیان بوده است.

خلج تصریح کرد: کشور ما در یک منطقه پرخطر بروز شیوع بیماری دامی قرار دارد و هر روز با یک عامل بیماری مواجه هستیم.

وی یادآور شد: تلاشمان بر این است طرح اختصاص سل - بروسلوز را در کشور پایدار کنیم و در این راستا باید اعتبار و نیروهای انسانی را مشخص کنیم.

رییس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد:در صدد تقویت آزمایشگاه، کشتارگاه اعم از دام وطیور و سل دامی بروسلوز به طور جدی در کشور هستیم.

خلج با بیان اینکه به دنبال افزایش کیفیت و اثر بخشی داروها در کشور هستیم گفت: سالانه حدود 400 میلیون یورو مواد اولیه شامل دارو ،مواد بیولوزیک،سموم و واکسن وارد کشور می کنیم.

 

 

 

 ایسنا

 

(سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳) ۲۰:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها