یکشنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۴۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۰۱۳۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کمبود شدید آب کشاورزی و تولید پسته دامغان را تهدید می‌کند

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در جلسه مسئولان این شهرستان با وزیر نیرو گفت: کمبود شدید آب، کشاورزی و تولید پسته دامغان به عنوان باکیفیت ترین پسته جهان را تهدید می کند.

 عبدالرحمان رستمیان ساعتی پیش در جریان سفر وزیر نیرو به این شهرستان و نشستی که به همین منظور در محل سالن جلسات مجموعه سد شهید شاهچراغی دامغان با حضور استاندار، جمعی از مدیران استانی و شهرستانی دستگاه‌های اجرایی زیر مجموعه وزارت نیرو، نماینده مردم شاهرود در مجلس، امام جمعه، فرماندار، شهردار و برخی از مدیران اجرایی شهرستان دامغان برگزار شد، اظهار کرد: اکنون نیز با نگاه عادلانه در تقسیم منابع و برنامه‌ریزی صحیح می‌توان از موقعیت دامغان به عنوان تقاطع محور شمال جنوب و شرق و غرب کشور استفاده مطلوب کرد.
رستمیان خاطر نشان کرد: شهرستان دامغان دارای موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های بی‌نظیری در کشور است و مسئولان نباید از یاد ببرند که این شهر روزی پایتخت ایران بوده است.
عضو مجمع نمایندگان استان سمنان با برشمردن برخی از شاخصه‌های بارز و تأثیر گذار مردم دامغان در طول تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این شهرستان را شایسته توجه بیشتر مسئولان دانست و افزود: دامغان رتبه دوم تقدیم شهید را به نسبت جمعیت در کشور داراست و این امر خود پاسخگویی بهتر دولت‌مردان و مسئولان را در مقابل نیازهای مردم این خطه می‌طلبد.
رستمیان با درخواست از وزیر نیرو برای کمک به تسهیل اجرای طرح های انتقال آب از سرشاخه‌ها به این شهرستان تصریح کرد: به اذعان اکثر کارشناسان و مطابق با تحقیقات علمی انجام شده پسته دامغان دارای برترین کیفیت در سطح جهان است و این پتانسیل لزوم توجه بیشتر به رفع نیاز‌های آبی بخش کشاورزی دامغان را مشخص می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان دامغان در بخش معادن و وجود معدن‌های بکر بسیاری در این منطقه خاطر‌نشان کرد: عدم تأمین انرزی برق مورد نیاز هم اکنون موجب تعطیلی کار بسیاری از معادن شهرستان دامغان شده همان‌طور که بسیاری از صنایع به‌دلیل عدم تأمین آب لازم دامغان را ترک کرده‌اند.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی تصفیه‌خانه و سیستم فاضلاب شهرستان دامغان در سریع‌ترین زمان ممکن با مساعدت ناد‌های ذیربط را ضروری عنوان کرد و گفت: رها شدن بخشی از فاضلاب شهر دامغان در حاشیه شهر رفته رفته باعث مشکلات زیست محیطی شده و اگر به‌زودی اقدامی اساسی انجام نشود به معظلی مهم تبدیل می‌شود.
نماینده مردم دامغان در مجلس، شرق استان سمنان به‌ویژه شهرستان دامغان را بهترین مکان برای سرمایه گذاری و احداث صنایع مختلف دانست و تصریح کرد: مراکز صنعتی زیادی در طول سال‌های گذشته در غرب استان ایجاد و راه‌اندازی شده به شکلی که دیگر طبیعت این مناطق و شهر‌ها ظرفیت صنایع جدید را ندارد.

وی تأکید کرد: با همکاری مسئولان و رفع مشکلات تأمین کمبود آب و برق مورد نیاز صنایع دامغان قابلیت تبدیل شدن به قطب صنعتی و تولیدی را دارد، البته اگر در سال‌های گذشته آمایش سرزمینی و برنامه‌ریزی در توزیع امکانات و سرمایه‌ها به درستی صورت می‌گرفت اکنون با این مشکلات مواجه نبودیم.

 

 

 

 

 

تسنیم

(یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳) ۱۰:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها