شنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۳
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۵۰۰۹۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

۱۰ خوراکی که قدرت تمرکز انسان را افزایش می دهد

نداشتن تمرکز و انرژی کافی در طول روز برای انجام کارها، مسئله ایست که این روزها بسیاری را آزار می دهد. مشکلی که به نظر می رسد راه حل سریعی برای درمانش وجود ندارد، اغلب مردم گمان می کنند برای به دست آوردن تمرکز تنها باید به کلاس های مدیتیشن و یوگا متوصل شوند. راهی که اگر چه نتیجه می دهد اما نیازمند صرف زمان و هزینه بسیار است.

می توان از روش های دیگری هم چون تغییر برنامه غذایی به عنوان راه های جایگزین و البته کم هزینه تر بهره جست. در این راستا وب سایت health گزارشی از 10 خوراکی که در افزایش قدرت تمرکز نقش دارند را تهیه کرده است:


بلغور جو دوسر

از آنجایی که صبحانه مهم ترین وعده غذایی در طول روز است و صبحانه خورها از مشکلاتی مانند چاقی، فشار خون و دیابت به دور هستند، آنچه که به عنوان صبحانه مصرف می شود بسیار مهم

است. بلغور جو دوسر ماده غذایی است با کالری کم و در عین حال انرژی بخش که می تواند شما را در کل روز سر حال نگه دارد.

  جو دوسر



شکلات سیاه

شکلات سیاه میزان سروتونین و آندروپین را که با قدرت تمرکز ارتباط مستقیم دارد افزایش می دهد. علاوه بر این شکلات سیاه سرشار آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که برای داشتن یک رژیم غذایی سالم ضروری هستند. 

شکلات



آب
گاهی اوقات تمام چیزی که بدن شما نیاز دارد تنها یک لیوان آب است، تشنگی و کم شدن آب بدن موجب بروز احساس خستگی مفرط می شود. حتی مصرف نوشیدنی هایی مانند قهوه یا نوشابه های انرژی زا نه تنها آب بدن را تأمین نمی کند بلکه باعث خشک تر شدن بدن نیز می شود. بنابراین در مواقع تشنگی پیش از هر چیز به سراغ آب بروید، ابی که چند قطره لیمو در آن چکانده اید.آب


زغال اخته

زغال اخته نه تنها سرشار از آنتی اکسیدان است، بلکه به طرز شگفت انگیزی حافظه را نیز تقویت می کند. بر اساس تحقیقات افرادی که هر روز یک لیوان آب زغال اخته می نوشند قدرت یادگیری و یادآوری قوی تری نسبت به سایرین دارند. 


ماهی آزاد(سالمون)
ماهی آزد منبعی غنی برای تأمین امگا 3 است، که در بازسازی سلول ای مغزی نقش مهمی ایفا می کند و روند کاهش قوای شناختی را کُند می کند. علاوه بر این سیناپس های مربوط به حافظه در مغز را تقویت می کند.


چای سبز

مصرف بیش از اندازه کافئین علاوه بر اینکه موجب سر درد می شود، با از دست دادن قدرت تمرکز نیز در ارتباط است. بنابراین پیشنهاد می شود به جای مصرف چای یا قهوه از چای سبز استفاده کنید، که میزان کافئین آن بسیار ناچیز است و تنانین موجود در آن قدرت تمرکز را افزایش می دهد.

چای سبز



چغندر
این ریشه قرمز رنگ حافظه را تقویت، تمرکز را بیشتر و در یک کلام عملکرد شناختی مغز را ارتقا می دهد. همه این فواید به دلیل نیترات موجود در چغندر است که میزان اکسیژن رسانی به مغز را افزایش می دهد. 


موز
اگر عجله دارید و غذا نخورده اید، پیشنهاد می شود یک عدد موز بخورید. میوه ای که به دلیل پتاسیم و مواد معدنی که دارد مغز شما را هوشیار و حافظه شما را تقویت می کند. موز


اسفناج
اسفناج همیشه به غذای مغز معروف بوده است، زیرا سرشار بتاکاراتونین، لوتئین و فولیک اسید است. به گفته دانشمندان، آنچه که در اسفناج وجود دارد از زوال عقل جلوگیری می کند. اسفناج


تخم مرغ

شاید شما جزء آن دسته افرادی باشید که با زرده تخم مرغ مشکل دارند و آن را نمی خورند. اما زرده تخم مرغ منبع غنی است برای امگا 3 که علاوه بر تقویت حافظه و تمرکز باعث بهتر شدن خلق و خوی افراد نیز می شود. 

تخم مرغ

 سلامانه

 
(شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳) ۱۳:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها