یکشنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۱:۵۹
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۴۹۹۹۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

نرخ فرآورده های لبنی مجدد افزایش نمی یابد

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران گفت: پس از اتمام ماه مبارک رمضان افزایش مجددی در نرخ فرآورده های لبنی نخواهیم داشت.

رضا باکری افزود: تاکنون افزایش 15 درصدی دیگری در کارگروه تنظیم بازار برای اصلاح نرخ فرآروده های لبنی مصوب نشده و قابل اجرا نیست.

وی گفت: صنایع لبنی معتقدند با توجه به افزایش نرخ شیر خام و هزینه های تمام شده تولید، باید حدود 30 درصد به نرخ فرآورده های لبنی اضافه شود تا کارخانجات بتوانند به روند تولید خود ادامه دهند.

وی اظهار داشت: در همین راستا، طی یک ماه گذشته 15 درصد به نرخ برخی فرآورده های لبنی که در حاشیه زیان کارخانجات قرار داشتند، اضافه و مقرر شده بود 15 درصد دیگر نیز به طور مجدد پس از اتمام ماه مبارک رمضان به این نرخ ها اضافه شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران ادامه داد: بنابراین صنایع بزرگ و کوچک لبنی می توانند اصلاح قیمت(نرخ 15 درصدی)فرآورده های لبنی خود را بنابه صلاحدید و براساس حاشیه زیان محصولات تا پایان سالجاری لحاظ کنند.

باکری با اشاره به خودکفایی کشور در تولید انواع فرآورده های لبنی، گفت: دولت برای حفظ روند تولید فرآورده های لبنی باید هزینه های تمام شده تولیدکنندگان شیرخام و فرآورده های لبنی را مورد توجه قرار دهد تا کمتر دچار ضرر و زیان شوند چرا که هم اکنون صنایع لبنی کشور علاوه بر تامین فراورده های لبنی مورد نیاز داخل بخشی از فرآروده های لبنی را نیز صادر می کنند.

ایرنا

(یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳) ۱۱:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها