یکشنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۱:۲۴
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۴۹۹۸۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

مصرف سرانه برنج در سال 36 کیلوگرم است

علیزاده‌شایق گفت: مصرف سرانه برنج در کشور طبق گفته‌های 3 ماه پیش وزارت جهاد کشاورزی، موسسه تحقیقات برنج و انجمن برنج 36 تا 38 کیلوگرم برای هر نفر در نظر گرفته شده که حدود 2 هفته است که وزارت‌خانه ذی‌ربط نسبت به این آمار تغییر موضع داده بود.

جمیل علیزاده‌شایق، دبیر انجمن برنج اظهار داشت: مصرف سرانه برنج در کشور طبق گفته‌های 3 ماه پیش وزارت جهاد کشاورزی، موسسه تحقیقات برنج و این انجمن 36 تا 38 کیلوگرم برای هر نفر در نظر گرفته شده که حدود 2 هفته است که وزارت‌خانه ذی‌ربط نسبت به این آمار تغییر موضع داده بود.
 
وی در ادامه افزود: وزارت کشاورزی مصرف سرانه را 40 کیلو گرم برای هر نفر طی دو هفته اخیر اعلام کرده است یعنی ما یک میلیون و 200 هزار تن باید واردات برنج در سال داشته باشیم که تا پیش از عید این وزارت‌خانه مصرف سرانه را برای هر نفر 36 کیلوگرم در نظر گرفته بود.
 
 دبیر انجمن با بیان اینکه 3 ماه پیش همان وزارت بهداشت طبق بررسی‌های صورت گرفته خویش مصرف سرانه 36 کیلوگرم در سال را مطرح کرد گفت: چون وزارت‌خانه ذی‌ربط اخیرا مسئولیت ستاد تنظیم بازار و همچنین تغییر قیمت را به عهده گرفته این تغییر موضع را در برنامه‌های خویش اعمال کرده است.
 
وی در خصوص تغییر قیمت برنج در سال جاری نیز تصریح کرد: افزایش قیمت برنج برای سال 93 در سال گذشته نصویب شد که برای هر کیلو گرم برنج پر محصول 2700 تومان قیمت‌گذاری شد که اگر امسال وزارت کشاورزی چنین مصوبه ای را که بعید می‌داند تغییر دهد این محصول فعلا با همان قیمت 2700 تومان در بازار عرضه می‌شود.
 
دبیر انجمن با انتقاد از تغییر موضع وزارت خانه ذی‌ربط نسبت به مصرف سرانه و همچنین عدم تغییر قیمت افزود: ما 6 سال پیش مرتب در رسانه‌های مختلف صحبت هایی را مبنی بر اینکه گروهی از محققین کشور در یک جلسه گردهم بیایند و نسبت به مصرف سرانه برنج در کشور نظر بدهند که این کار صورت نگرفت که سبب شد همچنان با این مشکلات و سخنان ضدونقیض روبرو شویم.
 

شایق همچنین درخصوص افزایش قیمت برنج از 2700 به 4500 در شهرهای شمالی کشور تصریح کرد: این قیمت مصوبه قانونی می خواهد که دولت باید ان را به مجلس ببرد تا این مشکل برطرف شود.

باشگاه خبرنگاران

(یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳) ۱۱:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها