پنج شنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۴:۲۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۴۹۹۳۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

میوه چاق ‌ می‌کند؟

کالری برخی میوه‌ها کمتر و کالری برخی دیگر بیشتر است اما نکته مهم اینجاست که برخلاف باور عامه مردم، مصرف بی‌رویه و بیش از اندازه میوه‌ها هم می‌تواند باعث ابتلا به اضافه‌وزن و چاقی شود و نمی‌توان این خوراکی‌های سرشار از ویتامین، آنتی‌اکسیدان و املاح را هم بدون حساب و کتاب مصرف کرد.

دکتر سعید حسینی،استاد دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، خیلی‌ها در مصرف انواع میوه‌‌های تابستانی زیاده‌روی می‌کنند. برخی از افرادی که رژیم لاغری دارند، بدون محدودیت انواع میوه‌ها را در برنامه غذایی خود می‌گنجانند، در حالی که میوه‌ها هم حاوی کالری هستند. 

                                                                          میوه


کالری برخی میوه‌ها کمتر و کالری برخی دیگر بیشتر است اما نکته مهم اینجاست که برخلاف باور عامه مردم، مصرف بی‌رویه و بیش از اندازه میوه‌ها هم می‌تواند باعث ابتلا به اضافه‌وزن و چاقی شود و نمی‌توان این خوراکی‌های سرشار از ویتامین، آنتی‌اکسیدان و املاح را هم بدون حساب و کتاب مصرف کرد. مثلا هر 100 گرم هلو، 45 و هر 100گرم گیلاس 60 کیلو کالری انرژی دارد. حالا فکرش را بکنید اگر در طول یک روز بلند تابستانی، بخواهید چند میوه مختلف را مصرف کنید، چقدر کالری به بدنتان می‌رسانید؟

هرچند که میوه‌ها یکی از بهترین گروه‌های غذایی هستند، یادتان نرود که تغذیه، علم تعادل، تناسب و تنوع است و زیاده‌روی در مصرف هیچ‌‌یک از گروه‌های غذایی توصیه نمی‌شود.

سلامت نیوز

(پنج شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳) ۱۴:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها