پنج شنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۴:۲۶
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۴۹۹۳۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

این خوراکی خوشمزه جذب آهن را بالا می برد

ماست دارای باکتری‌های مفید است که مصرف آن با غذا باعث هضم و جذب غذا و عملکرد بهتر دستگاه گوارش می‌شود.

 ماست حاوی باکتری‌های مفیدی است که مصرف آن همراه با غذا باعث هضم و جذب غذا و عملکرد بهتر دستگاه گوارش می‌شود. باور اشتباهی که رایج شده این است که مصرف ماست همراه با غذا جذب روی و آهن را به حداقل می‌رساند در صورتی که بر خلاف این باور این جذب صورت می‌گیرد ولی با فاصله زمانی است. از آنجایی که ماست یک منبع غنی کلسیم به حساب می‌آید و در کشور ما پوکی استخوان شایع شده است، بنابراین مصرف آن را برای افراد توصیه می‌کنیم.  

     ماست

 
ماست در کاهش احتمال بروز سرطان روده نیز موثر است. به این ترتیب که لاکتوباکتریاسه‌های موجود در آن، رشد باکتری‌ های مفید در روده را تحریک کرده و باکتری‌ های بیماری ‌زا را که می‌ توانند به سلول‌ های روده آسیب برسانند،کاهش می ‌دهند. از سوی دیگر این باکتری ‌ها با متصل شدن به اسید‌های صفراوی، احتمال وارد شدن آسیب به سلول ‌های روده را کم می ‌کنند و از تبدیل نیترات و نیتریت موجود در غذا به ترکیبات نیتروزآمین که سرطان ‌زا هستند، جلوگیری به عمل می‌ آورند. کلسیم موجود در ماست نیز ضمن باند شدن با ترکیبات صفراوی، رشد سلول‌ های طولی روده را کم می ‌کند. طی برخی مطالعات دیده شده افرادی که روزانه بیش از 1200 میلی‌ گرم کلسیم مصرف می ‌کنند، 75 درصد احتمال ابتلای کمتری به سرطان روده داشته‌اند.
 

هرگز آب ماست را دور نریزید.آب ماست دارای کلسیم و ویتامین‌های گروه B بوده و در عین حال پروتئین کمی دارد و می ‌تواند در شرایط محدودیت مصرف پروتئین،مانند بیماران کلیوی و یا در برخی مراحل نارسایی کبدی مورد استفاده قرار گیرد.

جام نیوز

(پنج شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳) ۱۴:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها