پنج شنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۰۶
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۴۹۹۲۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

شرکت‌های فرآورده‌ی لبنی با 30 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند

اسماعیلی گفت: شرکت‌های لبنی در کشور با 30 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند و 70 درصد دیگر این شرکت‌ها تعطیل یا ترک کار کرده‌اند.

محمدرضا اسماعیلی اظهار داشت: شرکت‌های لبنی در کشور با 30 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند و 70 درصد دیگر این شرکت‌ها تعطیل یا ترک کار کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: آمارهای دقیقی در خصوص واحدهای تولیدی وجود ندارد اما ریسک سرمایه‌گذاری و بهره‌وری در این بخش با قیمت‌گذاری صورت گرفته بالا رفته و افراد تمایلی برای تولید این محصولات در کشور ندارند.

 رئیس این انجمن با بیان اینکه باید ما از مصرف‌ تعریف درستی ارائه دهیم تا بعد یارانه به این محصولات لبنی اختصاص یابد تصریح کرد: به طور مثال اگر ما در سال‌جاری تولید شیر را در کشور به 150 لیتر برسانیم دولت مابه‌التفاوت یارانه آن را به خانوارها بپردازد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه مصرف شیر و مواد لبنی در کشور به پایین‌‌ترین سطح جهانی رسیده اضافه کرد: در حال مصرف لبنیات 70 لیتر این در حالی است ک روزانه نوشابه به سه برابر جهانی رسیده است که اگر یارانه تولید پرداخت شد هم مصرف‌کننده و تولیدکننده راغب به تولید و مصرف می‌شدند.

وی در پایان یادآور شد: دولت باید برای تعیین از نماینده شرکت‌ تولیدی نیز برای تعیین قیمت جهت افزایش دعوت به عمل می‌آورد زیرا آنها نیز اثر مستقیمی بر روی محصولات می‌گذارند.

باشگاه خبرنگاران

(پنج شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳) ۱۲:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها