چهارشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۱:۰۵
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۴۹۹۰۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

اختلال در رژیم غذایی ورزشکاران باعث افسردگی می‌شود

بررسی‌ها نشان داده است که اختلال در رژیم غذایی ورزشکاران باعث افزایش احتمال افسردگی در آن‌ها می‌شود.

 این مسئله اثبات شده است که ورزش باعث افزایش اعتماد به نفس، تفکر مثبت و سلامت می‌شود. در مقابل بررسی‌ها نشان داده است که ورزشکاران سه برابر بیشتر در معرض اختلال در رژیم غذایی هستند و از نظر علمی ارتباط بین اختلال در رژیم غذایی و افسردگی وجود دارد.

نتایج این تحقیقات در مجله "علم ورزشی" منتشر شد.

بیشتر ورزشکاران با فاکتورهای اضطراب‌آور زیادی از جمله فشار تمرین، مشکلات مالی، برقراری تعادل در دیگر جنبه‌های زندگی روبه‌رو هستند. همچنین این استرس برای آن‌ها وجود دارد که آمادگی جسمانی‌شان را بالا ببرند. بسیاری از ورزشکاران از مواد افزایش دهنده کارایی استفاده می‌کنند که باعث محروم شدن بدن آن‌ها از ریزمغذی‌های لازم و کالری مورد نیاز می‌شود و در نهایت منجر به کاهش سلامت ذهنی می‌شود. آمارها نشان داده است که 17 درصد ورزشکاران رقابتی مشکلات روانی و ذهنی دارند.

برای انجام تحقیقات در این زمینه 122 ورزشکار انگلیسی مورد بررسی قرار گرفتند و از آن‌ها سوال‌هایی راجع به رژیم غذایی، وزن ایده‌آل، ترس از دست دادن کنترل، عادت‌های غذایی و غیره پرسیده شد. در آخر شرایط ذهنی این افراد ارزیابی شد و احتمال داشتن افسردگی در آن‌ها بررسی شد.

نتایج این بررسی‌ها نشان داد که اختلالات در رژیم غذایی با گرایش به افسردگی در ارتباط است. این افسردگی باعث کم شدن اعتماد به نفس و نرسیدن به استانداردهای لازم از نظر شرایط جسمانی می‌شود. محققان درصددند برنامه‌های آموزشی برای جلوگیری از اختلالات تغذیه و کاهش خطر افسردگی در ورزشکاران طراحی کنند.

یکی از محققان می‌گوید سازمان‌ها و باشگاه‌های ورزشی مسئول سلامت ذهنی و فیزیکی ورزشکاران هستند. باید تحقیقاتی برای کنترل فاکتورهایی که سلامت ورزشکاران را به خطر می‌اندازند، انجام شود.

(چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳) ۱۱:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها