یکشنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۳ / ۱۴:۰۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۹۸۳۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

تولید محصول با کیفیت کشاورزی در گرو برنامه‌ریزی اصولی

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: اجرای برنامه‌ریزی‌های دقیق و اصولی به همراه ارائه آموزش‌های نوین کشاورزی به کشاورزان می‌تواند ضمن تاثیرگذاری مثبت در تولید محصولات باکیفیت‌ و مرغوب سبب آشنایی آنان با روش‌های نوین در بخش کشاورزی شود.

علی‌اکبر نژادرضا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه آذربایجان‌شرقی، افزود: باید یک رابطه منطقی بین تولیدکنندگان و کارشناسان کشاورزی ایجاد کنیم.

وی از برنامه‌ریزی برای آشنایی کشاورزان با روش‌های نوین کشاورزی گفت و تشریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های دقیق و اصولی می‌توان گام‌های اساسی در راستای تولید محصولات با کیفیت‌تر برداشته و کشاورزان را با روش‌های نوین در این بخش آشنا کنیم.

نژادرضا ادامه داد: با انتقال سریع یافته‌های تحقیقاتی به مزارع و کشاورزان، می‌توان ضمن ایجاد تحولی شگرف در تولیدات کشاورزی به ویژه محصولات استراتژیک، کشاورزان را در تولید محصولات بیشتر و با کیفیت‌تر کمک کرد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی ضمن بازگو کردن مهم‌ترین اصل در راستای افزایش عملکرد یادآور شد: در این رابطه مهم‌ترین اصل در راستای افزایش عملکرد تولید و تولید پایدار، وجود برنامه‌ریزی علمی و اجرای طرح‌های تحقیقاتی کاربردی در جهت افزایش پتانسیل تولید در واحد سطح با حفظ منابع پایه است.

وی اظهار کرد: کارشناسان این بخش باید در کنار کشاورز حضور مستمر داشته و به صورت چهره به چهره دانش خود را برای رسیدن به رشد و توسعه پایدار در بخش کشاورزی انتقال دهند.

نژادرضا با اشاره به امکانپذیر نبودن افزایش کیفیت محصولات در کوتاه مدت تاکید کرد: رشد بالای جمعیت و افزایش مستمر تقاضای مواد غذایی در کشور، ایجاد تحول در کشاورزی را به نحوی که بتواند کمیت، کیفیت و تنوع محصولات کشاورزی را در مدت زمانی کوتاه افزایش دهد اجتناب ناپذیر ساخته است.

ایسنا

(یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۳) ۱۴:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها