یکشنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۳ / ۱۴:۰۳
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۴۹۸۱۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات

خوردن شیرینی و شکر موجب زوال عقل می‌شود؟

آیا شما جزء افراد علاقه مند به رژیم های غذاهای سرشار شیرینی و شکر هستید؟ به گمان شما چاقی تنها عارضه رژیم هایی از این دست است؟ تحقیقات جدید دانشمندان پرده از تأثیرات جدید خوراکی های شیرین بر سلامتی برداشته است، تأثیراتی که بیش از هر عضو دیگری در بدن مغز انسان را هدف گرفته است و قدرت مغز را دست خوش تغییراتی می کند.

 مطالعات انجام شده در دانشگاه برلین ثابت کرده است که مصرف بیش از اندازه قند و شکر یا سایر کربوهیدرات ها به شدت قدرت حافظه انسان را تحت تأثیر قرار می دهد و به صورت بالقوه می تواند منجر به زوال عقل شود. این اتفاق از آنجا ناشی می شود که، افزایش قند خون در بدن با کوچک شدن هیپوکامپوس در مغز که مسئولیت به یادآوری و به خاطر سپردن وقایع را بر عهده دارد ارتباط مستقیم دارد. به همین دلیل است که احتمال ابتلا افراد دیابتی به بیماری هایی هم چون آلزایمر از سایرین بیشتر است.

                                                               پودر شکر  قند



البته تأثیر بالا بودن گلوکز بر مغز تنها در افراد دیابتی مشاهده نمی شود، بلکه افرادی هم که علاقه زیادی به قند و شکر دارند و شیرینی¬جات بخش جداناشدنی رژیم غذاییشان است نیز در معرض مشکلاتی هم چون اخلالِ عملکرد حافظه هستند. بنابراین دانشمندان توصیه می کنند مصرف قند و شکر را به روزانه پنج قاشق غذاخوری کاهش دهیم، این پنج قاشق شامل تمامی خوراکی های شیرین از جمله آب میوه، ماست، انواع ساندویچ ها و تمامی خوراکی هایی است که دارای قند یا کربوهیدرات هستند. 


رعایت این نکات در حفظ سلامتی و عادت به یک رژیم غذایی سالم در کودکان نقش به سزایی دارد، بنابراین والدین باید آب میوه ها، نوشابه های گازدار و خوراکی هایی این چنین را از میز غذای خود حذف و فرزندانشان را به خوردن آب یا شیر ترغیب کنند. عدم رعایت این نکات نه تنها کارکردهای مغزی را تضعیف می کند بلکه احتمال دیابت نوع 2 را نیز افزایش می دهد، بیماری که به صورت میانگین شش سال از عمر انسان می کاهد.

 سلامانه 

(یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۳) ۱۴:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها