جمعه / ۲۷ تیر ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۹
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۴۹۷۷۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

برداشت برنج در رشت آغاز شد

فرماندار رشت گفت: برداشت برنج از شالیزارها برای نخستین‌بار در روستای ترازکوه در رشت آغاز شده است.

سید عیسی مهدوی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به کشت برنج در 70 هزار هکتار از شالیزارهای رشت اظهار کرد: شهرستان رشت 28 درصد برنج استان و 11 درصد برنج کشور را تولید می‌کند.

وی از برداشت برنج در رشت خبر داد و افزود: برداشت برنج برای نخستین‌بار در روستای ترازکوه آغاز شده است.

مهدوی به مدیریت بهینه از منابع آبی سد سفیدرود در سال زراعی جاری اشاره کرد و گفت: تاکنون هفت نوبت‌بندی آب انجام شده و یک نوبت‌بندی دیگر تا پایان تیر ماه جاری برای آبیاری شالیزارها انجام می‌شود.

فرماندار رشت با بیان اینکه 900 میلیون متر مکعب آب سد سفیدرود از ابتدای فصل زراعی سال جاری تاکنون در اختیار کشاورزان گذاشته شده است، تصریح کرد: 560 میلیون متر مکعب سهم کشاورزان رشتی است و این میزان مصرف باید کاهش پیدا کند.

 

*اجرای طرح پارک پاک در رشت

وی اجرای برنامه‌های فرهنگی در قالب اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را حائز اهمیت خواند و بیان کرد: تابستان امسال طرح پارک پاک در شهر رشت اجرایی شده است.

مهدوی با اشاره به استقبال مردم از اجرای برنامه‌های فرهنگی، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های مناسبی در موضوع عفاف و حجاب انجام شده است.

فرماندار رشت از اجرای برنامه‌های بهداشتی در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: نظارت‌ها به صورت مستمر در حال انجام است.

*راه‌اندازی 9 طرح دریا در رشت

وی راه‌اندازی طرح‌های سالم‌سازی دریا را از جمله اقدام‌ها دانست و اظهار کرد: امسال پنج طرح جدید سالم‌سازی دریا در رشت راه‌اندازی می‌شود.

مهدوی با اشاره به وجود 22 کیلومتر ساحل در رشت، بیان کرد: در مجموع 9 طرح سالم‌سازی دریا در ساحل رشت راه‌اندازی شده است.

فرماندار رشت از راه‌اندازی 11 واحد مهمانپذیر در ساحل مروارید خبر داد و تصریح کرد: امکانات تفریحی و ورزشی به منظور ارتقای کیفی طرح‌های سالم‌سازی دریا در طرح مذکور انجام شده است.

*راهپیمایی روز قدس لرزه بر استکبار است

وی به روز جهانی قدس اشاره کرد و افزود: ملت ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس با توجه به هجمه سنگین رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین لرزه بر اندام استکبار می‌اندازد.

مهدوی با بیان اینکه جابه‌جایی مدیران پس از مدتی طبیعی است، یادآور شد: تغییرات مدیریتی در راستای رای مردم به دولت و ایجاد پویایی و فعالیت جدید انجام می‌شود.

فرماندار رشت، تغییرات مدیریتی را سبب ایجاد سرفصل‌های جدید برای انجام فعالیت‌ها عنوان کرد.

*قیمت برنج در فصل برداشت کاهش پیدا نکند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه مذکور بر تثبیت نرخ برنج تاکید کرد و گفت: تلاش شود با آغاز فصل برداشت برنج، قیمت‌ها کاهش پیدا نکند تا کشاورزان دچار  آسیب نشوند.

حسن تامینی شرایط کشت برنج در سال جاری را خوب توصیف کرد و افزود: مدیران تلاش کنند گیلان به جایگاه واقعی خود برسد.

فارس

(جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۳) ۱۳:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها