چهارشنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۴۹۷۳۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

معجزه گشنیز و اسفناج برای کاهش قند دیابتی‌ها

یک متخصص طب سنتی رژیم غذایی مناسب برای بیماران مبتلا به دیابت را اعلام کرد و گفت: گشنیز و اسفناج در افزایش ترشح انسولین و کاهش قندخون موثر هستند.

مریم مقیمی گفت: بهتر است بیماران مبتلا به دیابت به جای مصرف شیرینی‌های مصنوعی از عسل و رب سیب استفاده کنند و بهترین میوه‌ها برای این بیماران سیب رسیده شیرین، گلابی، انار، آلو، زرد‌آلو و شاتوت است که بیماران می‌توانند از آبمیوه‌های این میوه‌ها نیز استفاده کنند.

وی ادامه داد: مصرف ماهی و غذاهای دریایی به دلیل وجود امگا 3 و چربی‌های غیراشباع در بهبود دیابت و عوارض آن مفید است.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: مصرف گشنیز تسکین‌دهنده صفرا و برطرف کننده التهاب و تشنگی در بیماران دیابتی است و در مطالعات جدید مشخص شده گشنیز بر افزایش ترشح انسولین از پانکراس، کاهش قند خون و جلوگیری از بروز عوارض قلبی و عروقی در بیماران دیابتی موثر است. 

                                        گشنیز


مقیمی تصریح کرد: همچنین مصرف جو تسکین کننده غلظت خون و صفراست و در پایین آوردن قند خون و افزایش حساسیت بافتی انسولین موثر است.

وی گفت: همچنین بر اساس توصیه‌های طب سنتی مصرف اسفناج برای بیماران دیابتی مفید است و برای آنها ملین محسوب می‌شود. این سبزی از افزایش آنزیم "آلدوز ردوکتاز" که یکی از مکانیسم‌های بروز عوارض دیابت است جلوگیری می‌کند. همچنین اسفناج قند خون را کاهش می‌دهد. 

                                               اسفناج - سبزی


مقیمی گفت: مصرف آلو نیز حرارت صفرا را کاهش می‌دهد و باعث افزایش حساسیت بافتی به انسولین و کاهش نسبی قند خون می‌شود. همچنین مصرف نخود ملین و تولید‌کننده خون است و طحال و کلیه را پاکسازی می‌کند.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: همچنین به بیماران دیابتی توصیه می‌شود مصرف سیب را در برنامه غذایی خود داشته باشند چرا که علاوه بر کاهش قند خون از بروز عوارض دیابت جلوگیری می‌کند و حتی به افرادی که زمینه دیابت را در خانواده دارند توصیه می‌شود برای پیشگیری از ابتلا به دیابت سیب بخورند.

وی ادامه داد: بنابراین به بیماران دیابتی توصیه می‌شود سوپ گشنیز، سوپ سبزیجات، ماهی، آبگوشت، خوراک ماهیچه و آلو بخارا، خورشت سیب درختی، کته گشنیز و شوید، شربت آبغوره و رب انار را در برنامه غذایی خود بگنجانند. 

 فارس 

(چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳) ۱۳:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها