سه شنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۳ / ۱۲:۱۴
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۴۹۶۹۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

بازشدن گره صدور بیمه‌نامه باربری واردتی با لغو تحریم اصلی‌ترین شرکت بیمه‌ای کشتیرانی

مدیر بیمه‌های باربری، کشتی و هواپیما بیمه معلم گفت: از سال 2010 تحریم علیه بیمه معلم از سوی اتحادیه اروپا آغاز شد و مشکلات زیادی برایمان ایجاد کرد که خوشبختانه در روزهای اخیر تحریم برداشته شد.

محمد حبیبی، با بیان اینکه شرکت بیمه معلم از زمان شروع تحریم اقامه دعوی به دادگاه اروپا را آغاز کرد گفت: با پیگیری‌های خوبی که از سوی وکلای بیمه معلم و معاونت حقوقی و امور بین‌الملل ریاست جمهوری و مسولان شرکت انجام شد، اخیرا از لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا خارج شدیم.

وی کنفرانس وین و مذاکرات اخیر 1+5 را بی تاثیر ندانست و گفت: بیمه معلم به صورت اتکایی بیمه کشتی‌های جمهوری اسلامی را گرفته و همچنین بیمه نامه P&I ( پی اند آی) صادر می کردیم که اتحادیه اروپا بر همین اساس ما را تحریم کرد و از آن زمان به مشکلات زیادی برخورد کردیم که از جمله آن بیمه باربری وارداتی بود.

وی افزود: در این چهار سال ما نتوانستیم هیچ بیمه نامه باربری وارداتی که بانک گشایش کننده آن یکی از بانکهای اروپائی، آسیائی و یا امریکائی بود صادر کنیم و هر ال سی که باز می شد ما اجازه بیمه کردن بارها را نداشتیم که امیدواریم با این اتفاق مثبت گشایشی در این زمینه داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: بیمه معلم در این سالها با همکاری بیمه مرکزی پوشش بیمه ای شناورها را برعهده داشته است اکنون با برداشته شدن تحریم علیه این شرکت وضعیت واگذاری اتکائی خارجی و داخلی نیز بهتر خواهد شد.

ایسنا

(سه شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۳) ۱۲:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها