دوشنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۹۶۵۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

سرمایه‌گذاری 595 هزار میلیارد ریالی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی

معاون برنامه ریزی وامور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بیش از 595 هزار میلیارد ریال از سوی بخش غیردولتی در واحدهای به بهره برداری رسیده مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور سرمایه گذاری شده است.

 فرشاد مقیمی با اشاره به امضای یک هزار و 531 فقره قرارداد جدید با متقاضیان سرمایه گذاری در شهرکها و نواحی صنعتی گفت: تعداد قراردادهای منعقده در شهرکها و نواحی صنعتی کشور با احتساب قراردادهای جدید، به 62 هزار  فقره  افزایش یافته که از این تعداد  قرارداد، 31 هزار واحد صنعتی به بهره بردار ی رسیده است و  29 هزار طرح صنعتی نیز در دست ساخت  و ساز هستند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ادامه داد: 29 هزار طرح صنعتی نیمه تمام موجود در شهرکها و نواحی صنعتی در مرحله دیوار کشی، ساخت سوله و نصب ماشین آلات قرار دارند که به زودی به تعداد واحدهای صنعتی فعال در این عرصه افزوده می شود .

وی با تاکید بر اینکه واحدهای به بهر برداری رسیده در شهرکها و نواحی صنعتی، برای ورود 650 هزار نفر ایجاد اشتغال کرده اند، افزود: امیدواریم با نوسازی و ساماندهی صنایع کوچک در قالب توسعه خوشه های صنعتی و پیمانکاری های فرعی این میزان در آینده ای نزدیک افزایش یابد.

مقیمی در پایان، تعداد شهرکها و نواحی مصوب را 930 مورد اعلام و خاطر نشان کرد: از این تعداد، 731 شهرک و ناحیه صنعتی به مرحله واگذاری زمین به بخش غیردولتی رسیده اند ، علاوه بر این، تاکنون 53 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی در سراسر کشور ایجاد شده که از این تعداد، 40 شهرک صنعتی و 13 ناحیه صنعتی را شامل می شود.

مهر

(دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳) ۱۰:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها