پنج شنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۳ / ۱۱:۱۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۴۹۵۹۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

تولید 12 هزار تن چای خشک در سال جاری

رییس سازمان چای از تولید حدود 12 هزار تن چای خشک در سال جاری خبر داد و گفت: اگر میزان برداشت برگ سبز چای در سال جاری به 100 هزار تن برسد می توان امیدوار بود 25 هزار تن چای خشک در کشور تولید شود.

علی محرر  اظهار کرد: تاکنون بیش از 57 هزار تن برگ سبز چای از استان‌های شمالی به ارزش بیش از 80 میلیارد تومان خریداری شده است که از این میزان 53 درصد درجه یک و 47 درصد درجه دو بوده است.

وی افزود: تاکنون 55 میلیارد تومان از بهای برگ سبز چای برداشت شده به کشاورزان پرداخت شده است که 40 میلیارد تومان آن از طریق معاونت برنامه ریزی و بودجه ریاست جمهوری تامین شد و مابقی نیز سه کارخانه‌های فرآوری بود.

رییس سازمان چای خاطرنشان کرد: در چین اول حدود 42 هزار و 500 تن برگ سبز چای به ارزش حدود 60 میلیارد تومان برداشت شد که با همکاری و مساعدت مسئولان 55 میلیارد تومان آن به حساب کشاورزان واریز شده و مابقی مطالبات چایکاران که حدود 19 میلیارد تومان است امیدواریم در ادامه تامین و پرداخت شود.

محرر با بیان این‌که خرید برگ سبز چای به صورت روزانه و منظم انجام می شود، گفت: چین دوم برگ سبز چای در استان‌های شمالی تا پایان مرداد ماه ادامه دارد و پس از آن چین شهریور و مهر ماه در پیش است و به نظر می رسد در صورت مساعد بودن شرایط جوی 100 تا 120 هزار تن برگ سبز چای برداشت شود.

وی ادامه داد: تاکنون از برگ سبز چای برداشت شده درچین اول 12 هزار تن چای خشک تولید شده است و اگر میزان برداشت برگ سبز چای در سال جاری به 100 هزار تن برسد امیدواریم حدود 25 هزار تن چای خشک تولید شود چرا که طی سال های گذشته میزان تولید چای خشک بسته به میزان برداشت بین 20 تا 28 هزار تن متفاوت بوده است.

رییس سازمان چای اظهار کرد: امسال از نظر وضعیت و زمان پرداخت مطالبات چای کاران نسبت به سال‌های گذشته شرایط بسیار مطلوب‌تری وجود دارد چرا که در مرداد ماه سال گذشته سازمان چای از معاونت برنامه ریزی بودجه ریاست جمهوری حدود 15 میلیارد تومان اعتبار دریافت کرد در حالی که امسال تا پایان خرداد ماه حدود 40 میلیارد تومان اعتبار از این معاونت دریافت کردیم.

محرر اظهار امیدواری کرد که امسال شرایطی بوجود آید تا بتوانیم مطالبات چایکاران را به موقع پرداخت کنیم واگر بهای برگ سبز برداشت شده چای بیش از 100 میلیارد تومان مصوب برای خرید این محصول باشد از طریق هماهنگی‌های صورت گرفته با مسئولان پرداخت می‌شود.

ایسنا

(پنج شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۳) ۱۱:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها