چهارشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۳ / ۱۴:۰۸
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۴۹۵۸۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

مصرف میوه و سبزیجات در کاهش وزن تأثیری ندارد

فواید بیشمار مصرف میوه و سبزیجات همان چیزی است که بارها و بارها در تحقیقات مختلف مورد تأکید قرار گرفته است، اما خوردن این خوراکی ها به تنها به کاهش وزن کمکی نمی کند.

 بنابراین، اگر افراد چاق با هدف کم کردن وزنشان مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهند بدون اینکه در سایر بخش های رزیم غذایی خود به ویژه دریافت کالری تغییری ایجاد نکنند وزنشان کاهش نمی یابد.

محققان دانشگاه آلاباما پا را حتی از تغییر برنامه غذایی فراتر گذاشته اند معتقدند، میوه ها و سبزیجات دارای کالری هستند و افراد چاق باید میزان کالری که در مجموع در طول روز دریافت می کنند را کاهش دهند. اگرچه پزشکان مردم را به مصرف میوه و سبزی تشویق می کنند اما نباید این نکته را از یاد ببرند که، در چنین پیشنهادی میزان کالری هر واحد میوه باید در نظر گرفته شود. البته این نکته بدین معنا نیست که مصرف زیاده از حد میوه در افزایش وزن افراد مؤثر است.

                                                    میوه

 برای سنجش بهتر این موضوع محققان به مطالعه و بررسی جمع کثیری از افرادی که در سراسر جهان قصد کاهش وزن را داشته اند پرداختند. نتایج حاصله نشان از آن داشت که عموم افراد بر این باور هستند که میوه و سبزی در کاهش وزنشان نقش ویژه ای ایفا می کنند.

به همین دلیل آنها معمولاً مصرف میوه و سبزیجات را افزایش می دهند، برنامه ای که برای آنها بی ثمر جلوه می کند، این اتفاق از آنجا ناشی می شود که مبتلایان به چاقی به کالری سایر مواد غذایی که مصرف می کنند توجهی ندارند. پس افراد چاق باید به یاد داشته باشند که میزان کلی پروتئین و کالری که یک فرد در طول روز مصرف می کند چاقی یا لاغری افراد تعیین می کند، نه مصرف یک نوع ماده غذایی خاص مانند میوه ها و سبزیجات.

 سلامانه 

(چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳) ۱۴:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها