سه شنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۴۹۵۲۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تولید هر کیلوگرم تخم‌مرغ با ۱۹۰۰ تومان ضرر همراه است

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی مرغ تخم‌گذار گفت: قیمت تمام‌شده هر کیلو تخم‌‌مرغ با ۱۰ درصد سود ۴ هزار و ۸۱۱ تومان است، اما تولید‌کننده این محصول را با ۱۹۰۰ تومان ضرر یعنی هر کیلو ۲۸۰۰ تومان عرضه می‌کند.

سید فرزاد طلاکش دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی مرغ تخمگذار در مورد اینکه آیا امسال عددی به عنوان قیمت کف و سقف برای تخم‌مرغ اعلام شده است، گفت: طرح تعیین قیمت کف و سقف تخم مرغ جزء وظایف هر ساله وزارت جهاد کشاورزی است، اما امسال تاکنون هیچ رقمی برای آن اعلام نشده است.

وی افزود: دولت باید تکلیف مرغدار را مشخص کند و طرح تعیین قیمت کف و سقف تخم‌مرغ را نباید بلامحل بگذارد، زیرا بدین وسیله هم تکلیف صادرات تخم مرغ مشخص می‌شود و هم تکلیف افزایش قیمت تخم مرغ و همچنین مشخص می‌شود، این محصول تا چه حد امکان افزایش قیمت دارد.

طلاکش تصریح کرد: با تعیین کف قیمت تخم مرغ این مسئله معلوم می‌شود که تولید‌کننده اگر از چه قیمتی کمتر محصولش را بفروشد، متضرر می‌شود، بنابراین تعیین  کف و سقف قیمت جزء وظایف هر ساله وزارت جهاد کشاورزی است که هنوز رقم آن معین نشده است.

وی افزود: قیمت تمام شده هر کیلو تخم ‌مرغ با 10 درصد سود 4 هزار و هشتصد و 11 تومان است، اما تولید‌کننده هر کیلو از این محصول را با 1900 تومان ضرر یعنی هر کیلو 2800 تومان عرضه می‌کند.

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی مرغ تخمگذار بیان داشت: دولت ضرر مرغداران را نمی‌دهد، ولی وقتی قیمت‌ها افزایش می‌یابد همه علیه آن فعال می‌شوند و می‌گویند گران‌فروشی صورت گرفته است.

طلاکش تصریح کرد: باید قیمت واقعی تخم مرغ مانند طرح آزمایشی سال گذشته روی این محصول درج شود تا در صورت افزایش قیمت این محصول مردم بدانند که چقدر افزایش قیمت داشته و قبلا چقدر این محصول را زیر قیمت واقعی خریداری می‌کردند.

فارس

(سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۳) ۱۰:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها