سه شنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۵
سرویس : بازار ارز و طلا
کد خبر : ۴۹۵۲۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار ارز و طلا

تعاونی‌ها سهمیه ارز مبادله‌ای گرفتند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه تعاونی های مرزنشین برای حل مشکلات فعالیت در این بخش گفت: 800 میلیون دلار ارز مبادله ای در سال جاری به تعاونی های مرزنشین اختصاص یافته است.

غلامحسین حسینی‌ نیا گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصمم است تا با توجه به ظرفیت های بالای مرزنشینان و نقش موثر آنها در توسعه اقتصاد کشور از این ظرفیت برای انجام فعالیت های تولیدی استفاده کند و با فعال کردن هرچه بیشتر این تعاونی‌ها، از مهاجرت مرزنشینان به مناطق دیگر جلوگیری و اشتغال و درآمد پایداری برای آنها به وجود آورد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود تعاونی‌ های مرزنشینان را در ایجاد بستر مبادلات سالم اقتصادی موثر خواند و از برنامه وزارت تعاون برای استفاده از ظرفیت مرزنشینان در انجام فعالیت های تولیدی خبر داد.

وی افزود: هم اکنون 450 تعاونی مرزنشین در 17 استان مرزی کشور فعالند که حضور و عملکرد آنها سهم به سزایی در کاهش ورود قاچاق به کشور دارد.

حسینی‌ نیا در ادامه از تشکیل کارگروه ویژه‌ تعاونی‌ های مرزنشینان در وزارت تعاون خبر داد و افزود: فعال‌ سازی هرچه بیشتر تعاونی‌ های مرزنشین یکی از اهداف وزارت تعاون است، به همین منظور کارگروهی در راستای بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت مرزنشینان و بررسی و حل مشکلات آنها تشکیل شده است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: اعتقاد ما این است که ساماندهی و قانونمندکردن تعاونی‌ های مرزنشینان بستر مناسبی برای انجام مبادلات مرزی و معاملات سالم اقتصادی خواهد بود

وی با اشاره به اختصاص سهمیه ارزی 800 میلیون دلاری به تعاونی‌ های مرزنشین بیان داشت:خوشبختانه مشکل جذب سهمیه ارزی مرزنشینان برطرف شده و امسال 800 میلیون دلار سهمیه ارزی به صورت نرخ مبادله‌ ای در اختیار تعاونی‌ های مرزنشین قرار گرفته است.

 

 

 

 

 

 

 مهر

(سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۳) ۱۰:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها