یکشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۳ / ۱۱:۳۵
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۴۹۴۳۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

صنایع لبنی از مصوبه 1440 تومانی شیر خام تمکین کنند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ مصوب 1440 تومانی شیر خام که توسط ستاد تنظیم بازار تعیین شده، تکلیف قانونی است و صنایع لبنی باید نسبت به آن تمکین کنند.

علی ایرانپور در خصوص نرخ مصوب 1440 تومانی شیر خام افزود: در جلسه روز یکشنبه کمیسیون کشاورزی مجلس مشکل نخریدن شیر خام با قیمت 1440 تومان توسط صنایع لبنی مطرح و تلاش خواهد شد این مشکل برطرف شود.

وی اظهار داشت: معتقدیم آنچه که مصوبه دولت است باید اجرایی شود و ما به عنوان نمایندگان مجلس وظیفه نظارت و پیگیری این امور در بخش اجرا را بر عهده داریم.

ایرانپور با بیان اینکه هزینه های تمام شده تولید هر کیلوگرم شیر خام بیش از نرخ مصوب جدید است ادامه داد: طبق مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم شیر خام 1440 تومان تعیین شده که نسبت به قیمت قبلی 1110 تومان مناسب است، اما کماکان تولید کنندگان شیر خام متضرر هستند.

وی افزود: هم اکنون صنایع لبنی از جمله دامداران و کارخانجات فرآوری دغدغه به جایی دارند که باید به صورت ریشه ای مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد، چرا که مشکلات بزرگ، تصمیم گیری های مقطعی منجر به بی برنامگی در بخش تولید شیر و فراورده های لبنی شده است.

ایرانپور اضافه کرد: برخی مواقع تصمیم گیری های مقطعی و عجولانه موجب ضرر مصرف کنندگان نیز می شود که در این راستا معتقدیم باید یارانه ای به بخش تولید کنندگان شیر خام اختصاص یابد تا این تولید کنندگان، صنایع و مصرف کنندگان دچار ضرر و زیان کمتری شوند.

وی با بیان این که، متاسفانه در بخش کشاورزی برنامه ریزی مدونی برای تولید شیر و فرآورده های لبنی نداریم گفت: در سالهای اخیر بعضا تصمیماتی گرفته شده که به تولید کننندگان شیر خام، صنایع و مصرف کنندگان لطماتی وارد کرده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: در جلسه آتی که با وزیر جهاد کشاورزی خواهیم داشت، قرار است مشکلات صنعت شیر نیز مطرح و در راستای حل این مشکل اقدامات لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: تاکنون دولت در پرداخت یارانه به بخش تولید بدقولی هایی داشته است، به طوری که بخشی از پول دامداران با تاخیر واریز و بخش دیگر هنوز به دستشان نرسیده است که به دنبال رفع این مشکل نیز هستیم.

ایرانپور تاکید کرد: عدم اجرای ماده 33 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی را در دست بررسی داریم و وزیر جهاد کشاورزی باید پاسخگوی عدم اجرای این قانون در این بخش باشد که در جلسه آتی نمایندگان مجلس با وزیر مربوطه این موضوع نیز مطرح و پیگیری خواهد شد.

وی گفت: همچنین برای افزایش مصرف شیر و فرآورده های لبنی در کشور نیاز است تا دولت وارد عمل شده و برای حمایت از مصرف کنندگان نیز چاره ای بیندیشد تا سلامت جامعه به مخاطره نیفتد.

ایرنا

(یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۳) ۱۱:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها