یکشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۳ / ۰۰:۳۶
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۴۹۴۱۵
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

کمی هم خام‌خواری کنید!

برخی از افراد، علاقه به مصرف سبزی‌های مختلف دارند اما نمی‌دانند که آنها را چه زمانی و چطور مصرف کنند.

دکتر پیام فرحبخش، در این مورد  می‌گوید: «اگر به سبزی‌های مختلف علاقه دارید و فقط نمی‌دانید که چطور می‌توانید از آنها در ترکیب غذاهای مختلف استفاده کنید، بد نیست این چند نکته را به‌خاطر بسپارید. البته در ابتدای امر باید بدانید سبزی‌های مختلف، زمانی که به‌صورت خام مصرف می‌شوند، ویتامین و آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری به بدن می‌رسانند. به همین دلیل، بهتر است که خام خواری را فراموش نکنید». 

                                                        سبزیجات بهاری

وقتی از این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی پرسیدم که چطور خام‌خواری کنیم؟ پاسخ داد: «مثلا شما می‌توانید داخل ظرف ماست و خیار خود، کمی جعفری خردشده و پیاز نگینی خام هم بریزید و از طعم فوق‌العاده آن لذت ببرید. استفاده از کلم بروکلی، کلم قمری، کلم بنفش یا سبز، فلفل‌ دلمه‌ای‌های رنگی و هویج را به همراه سالاد کاهو فراموش نکنید. شوید تازه، بهترین همراه دوغ و ماست است. پودر آویشن می‌تواند طعم منحصر به فردی به ماکارونی، پاستا، لازانیا، پیتزا و انواع ساندویچ بدهد؛ البته اگر آن را درست موقع سرو غذا روی مواد غذایی بپاشید. اگر حال و حوصله شام سنگین ندارید، کمی سینه مرغ بخارپز را با آویشن، روغن زیتون، سرکه، هویج خام رنده‌شده،‌ ذرت بخارپز، نخودفرنگی و سیب‌زمینی نگینی و پخته مخلوط کنید و بخورید».

وی تاکید کرد که کلم بروکلی و اسفناج بخارپز هم می‌توانند همراهان خوب و همیشگی غذاهای شما باشند. ضمن اینکه اگر از بوی پیاز خام نمی‌ترسید، حداقل روزی یک وعده، یک عدد پیاز خام کوچک به همراه غذای خود بخورید. 

 سلامانه

(یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۳) ۰۰:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها