یکشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۳ / ۰۰:۳۷
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۴۹۴۱۳
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس تغذیه و سلامتی

راه‌های رفع تشنگی گرم مزاجان در رمضان

یک کارشناس ارشد تغذیه گفت: صاحبان مزاج گرم و خشک بهتر است، همراه با غذای خود از آبغوره و آبلیمو، ماست، انگور ترش و شیرین، رب انار، عناب، آب زرشک، خاکشیر، خیار، گوجه فرنگی، کاهو استفاده کنند که از تشنگی آنها در رمضان کاسته شود.

 محمد احمدی مدیر کارگروه تغذیه انجمن تحقیقات طب سنتی ایران اظهار داشت: افراد که دارای مزاج گرم و خشک هستند، لاغراندام با قد نسبتاً بلند و صورت کشیده و چهره روبه زردی هستند صاحبان این مزاج دارای اشتهای کم، خواب کم و سبک هستند و این افراد بسیار تشنه می‌شوند و حرارت بدنشان همیشه بالاست و بیشتر تمایل به مصرف مواد غذایی ترش هستند.

به گفته وی این افراد به علت وجود خشکی به سختی تشنگی را تحمل کرده و برای رفع تشنگی بیش از حد این افراد  بهتر است که همراه با غذای خود از آبغوره و آبلیمو، ماست، انگور ترش و شیرین، رب انار، عناب، آب زرشک، خاکشیر، خیار، گوجه فرنگی، کاهو استفاده کن.  

  سالاد     

 انگور

                                                       

مدیر کارگروه تغذیه انجمن تحقیقات طب سنتی ایران اضافه کرد: غذاهای تند، شیرین با طبع گرم برای صاحبان این مزاج مفید نیست و باید از مصرف آن پرهیز کنند چرا که مصرف غذاهای ادویه دار موجب تولید صفرا در بدن شده که تشنگی این افراد را افزایش می دهد.
احمدی گفت: غذاهای سرخ کردنی، خیلی شور، چرب و شیرین مثل زولبیا و بامیه برای همه افراد مخصوصا برای صاحبان مزاج گرم و خشک مضر است همچنین افراد از مصرف سس مایونز باید جدا پرهیز کنند چرا که موجب بروز بیماری‌های پوستی شده و خواص سالاد را از بین می‌برد بهتر است که افراد سالاد را با آب لیمو یا چاشنی‌های دیگر مصرف کنند.
وی افزود: افراد با مزاج گرم و خشک با مصرف غذای کم نیز قادر به روزه داری هستند ولی افراد با مزاج سرد و تر که بلغم بر بدن غلبه دارد با مصرف غذای کم ضعف بر بدن غلبه کرده و زود گرسنه می‌شوند.

مدیر کارگروه تغذیه انجمن تحقیقات طب سنتی ایران اضافه کرد: افراد با مزاج سرد و تر بهتر است غذاهای گرم مانند عسل، انجیر، مویز، کشمش و .. مصرف کنند که توان آنها را برای روزه داری افزایش می‌دهد.

 تسنیم

(یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۳) ۰۰:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها