شنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۳ / ۱۱:۴۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۹۳۸۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

بررسی وضعیت بورس در کمیسیون اقتصادی

در هفته آینده وزیر اقتصاد برای پاسخ به سوالات نمایندگان به کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه می‌رود و همچنین مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار در کمیسیون اقتصادی حاضر شده و با نمایندگان، مشکلات جاری بورس را بررسی می‌کنند.

دستور کار کمیسیون‌های اقتصادی مجلس شورای اسلامی در هفته آینده مشخص شد.

روز سه شنبه در کمیسیون اصل 90 نشستی با مدیرعامل شرکت سایپا برگزار و درباره مسائل مطرح در حوزه خودروسازی و استماع گزارشی از عملکرد، وضعیت، مسائل و مشکلات گروه خودروسازی سایپا بحث خواهد شد.

*بررسی رکود بورس در کمیسیون اصل ۴۴

روز دوشنبه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی بحث و بررسی پیرامون نقش بازار سرمایه در اقتصاد مقاومتی و علل رکود شاخص‌های بورس با دعوت از دبیرکل محترم بورس و اوراق بهادار کشور را در دستور کار دارد.

همچنین بررسی لایحه اساسنامه سازمان پست جمهوری اسلامی ایران و ادامه بررسی طرح واگذاری باشگاه‌های ورزشی از طریق مزایده، بحث و بررسی پیرامون واگذاری آزمایشگاه فنی مکانیک خاک با دعوت از مسئولان ذی‌ربط از برنامه‌های دیگر این کمیسیون است.

در همان روز طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در کارگروه با حضور کارشناسان دستگاه‌های ذی‌ربط در کمیسیون مشترک طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی بررسی می‌شود.

*کمیسیون اقتصادی

روز یکشنبه دستور کار کمیسیون اقتصادی ادامه بررسی لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بیمه‌گران و اتکایی‌گران خطرهای تجاری و غیرتجاری در کشورهای عضو سازمان تعاون اسلامی و مؤسسه تضمینی اعتبارات صادراتی و سرمایه‌گذاری عربی و تصویب اساسنامه آن (اعاده شده از شورای محترم نگهبان) و بررسی مسائل و مشکلات جاری بورس با حضور مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار است.

ادامه نشست با مسئولان در خصوص مسائل اقتصادی کشور پیرامون اقتصاد مقاومتی با حضور جناب علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و ادامه بررسی مشکلات کارآفرینان با حضور اعضاء محترم هیأت کارآفرینان و دیگر مسئولان ذی‌ربط و دعوت از وزیر اموراقتصادی و دارایی جهت پاسخگویی به سؤالات نمایندگان از دیگر برنامه‌های کمیسیون اقتصادی است.

* بررسی اصلاح قانون بیمه شخص ثالث

در روزهای یکشنبه و دوشنبه و سه شنبه کارگروه سیاست‌های پولی، طرح اصلاح  قانون بیمه اجباری مسؤولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث-  اصلاحی مصوب 16/4/1387 و طرح دائمی‌شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسؤولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث را در نوبت بررسی دارد.

همچنین کمیسیون انرژی در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ادامه بررسی طرح یک‌فوریتی اساسنامه شرکت ملی نفت ایران با حضور مسئولان محترم وزارت نفت، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را در دستور کار قرار داده است.

این کمیسیون در روز سه شنبه میزبان وزیر نیرو و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور است که در این جلسه درخصوص رفع کمبودهای مالی، فنی و اقتصادی صنعت برق کشور بحث و تبادل نظر خواهد شد.

*کمیسیون برنامه و بودجه

وزیر امور اقتصادی و دارایی در روز دوشنبه جهت پاسخگویی به سؤالات نمایندگان به کمیسیون برنامه و بودجه خواهد رفت.

ارائه گزارش عملکرد (تخصیص) تبصره(22) قانون بودجه سال1393 کل ‌کشور، جمع‌بندی مباحث مربوط به عملکرد تبصره(21) قانون بودجه سال1393 کل ‌کشور و جلسه مشترک اعضای کمیسیون با اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی(موضوع هدفمندسازی یارانه‌ها) از برنامه‌های روز سه شنبه این کمیسیون است.

در کارگروه اقتصادی روز دوشنبه چگونگی تخصیص منابع بانکی، ادامه بررسی تحول نظام بانکی و در روز سه شنبه طرح ایجاد حساب ویژه حمایت از تولید ملی بررسی خواهد شد.

فارس

(شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۳) ۱۱:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها