پنج شنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۳ / ۱۴:۵۸
سرویس : غذای کودک، تنقلات و مکمل ها
کد خبر : ۴۹۳۵۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس غذای کودک، تنقلات و مکمل ها

بچه‌ها را به دسرهای آماده عادت ندهید

بسیاری از بچه‌ها، ‌حتی آنهایی که لاغر و بدغذا هستند، علاقه زیادی به خوردن دسرهای آماده مانند دسرهای شکلاتی، موزی یا محصولاتی با طعم سایر میوه‌ها را دارند. این دسرهای آماده جزو محصولات پرکالری هستند که برخی از مادران نمی‌دانند باید آنها را به بچه‌های بدغذای خود بدهند یا نه؟

دکتر محمدحسن انتظاری، متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی  گفت: «دسرهای آماده، محصولاتی بسیار پرکالری و سرشار از شکر و گاهی هم رنگ‌های خوراکی و طعم‌دهنده‌های مختلف هستند. به‌همین دلیل هم مصرف بیش از اندازه آنها برای کودکان به‌هیچ عنوان مناسب نیست». 

این مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد که باید محدودیت‌های جدی برای مصرف دسرهای آماده برای بچه‌هایی که اضافه‌وزن دارند، در نظر بگیریم.  

اما تکلیفمان در برابر بچه‌های لاغر چیست؟ «بچه‌های لاغر می‌توانند گاهی به‌عنوان جایزه، یک عدد دسر آماده بعد از غذا بخورند اما حواستان باشد که این محصولات، کالری بالایی دارند و مصرف آنها پیش از وعده‌های اصلی غذایی باعث از دست رفتن اشتهای بچه‌ها می‌شود و جلوی غذا خوردن آنها را می‌گیرد. به‌همین دلیل هم این محصولات، نباید قبل از غذا به بچه‌های لاغر داده شوند و می‌توانند بعد از غذا یا به‌عنوان میان‌وعده در برنامه غذایی آنها جای بگیرند». 

دکتر انتظاری به این نکته هم اشاره کرد که مادران جوان می‌توانند به‌جای دادن دسرهای شیرین و پرکالری به فرزندان خود، میوه‌های رنگی را تکه‌تکه کنند و به سیخ‌های چوبی بکشند یا ماست میوه‌ای، ماست و لبو و خوراکی‌های مغذی‌ این‌چنینی برای فرزندان بدغذای‌شان تهیه کنند تا هم کالری کافی به بدن آنها برسد و هم ویتامین‌ها و املاح مناسب. 

 سلامانه

(پنج شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۳) ۱۴:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها