سه شنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۳ / ۱۱:۵۰
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۴۹۲۸۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

صادرات غیرقانونی گندم خوزستان به عراق

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس،با انتقاد از اینکه بحران آب کشاورزی در خوزستان بیداد می کند،گفت: متأسفانه تا کنون یک متر کانال های 1 و 2 آبرسانی در شهرستان باوی برای انتقال آب به اراضی کشاورزی از سوی وزارت نیرو ساخته نشده است.

سیدشکرخدا موسوی ،درخصوص مشکلات بخش‌ کشاورزی شهرستان های اهواز و باوی در استان خوزستان،گفت:متأسفانه فعالیت غیرقانونی واسطه ها و دلالان در فصل برداشت محصولات کشاورزی، مشکلات عدیده ای برای کشاورزان استان خوزستان به وجود آورده است.

صادرات غیرقانونی گندم خوزستان به عراق

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی، بابیان اینکه در حال حاضر فصل برداشت گندم در استان خوزستان است،تصریح کرد:متأسفانه دلالان با خرید قیمت بالای گندم از کشاورزان اقدام به صادرات این محصول به خارج از کشور از جمله کشور عراق کرده اند.

این نماینده مردم درمجلس نهم،اظهارداشت: افزایش نرخ حامل های انرژی باعث افزایش هزینه های تولیدی گندمکاران شده به همین جهت کشاورزان درفصل برداشت گندم به منظور عدم تضرر و زیان مالی محصول خود را به واسطه گران می فروشند.

موسوی،افزود:برآوردی که از میزان برداشت گندم در فصل برداشت این محصول پیش بینی شده بود با توجه به میزان بارندگی در استان خوزستان بیش از آن چیزی بود که در حال حاضر برداشت می شود به همین جهت دولت باید حمایت عملیاتی از گندمکاران استان خوزستان داشته باشد.

بحران آب کشاورزی در خوزستان بیداد می کند

وی،با انتقاد از اینکه بحران آب کشاورزی در خوزستان بیداد می کند،ا دامه داد:باتوجه به اینکه سد در بالادست استان خوزستان وجود دارد اما متأسفانه در برخی از محورها چون کرخه و کارون با مشکلات عدیده ای چون کمبود آب و کمبود کانال های 1 و 2 آبرسانی مواجه هستیم.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:شهرستان باوی قطب کشاورزی کشور و استان است اما متأسفانه یک تر کانال های 1 و 2 آبرسانی در این شهرستان برای انتقال آب به اراضی کشاورزی وجود ندارد به همین جهت وزارت نیرو باید هرچه سریعتر به این مهم رسیدگی کند.

ضرورت اعلام خرید تضمینی خرما از سوی دولت

این نماینده مردم درمجلس نهم،اظهارداشت:تا به امروز عدم اعلام خرید تضمینی خرما از سوی دولت از مشکلات اصلی کشاورزان این استان به شمار می رود به طوری که این مهم باعث تردید کشاورزان برای فروش خرما در داخل کشور شده است.

ضرورت تسریع در ایجاد صنایع تبدیلی خرمای خوزستان

موسوی،افزود: متأسفانه دولت تا کنون اقدامی برای ایجاد کارخانجات صنایع تبدیلی و بسته بندی در استان خوزستان نکرده به طوری که عدم بسته بندی مناسب خرما و حبوبات باعث تضرر تولیدکنندگان در بحث صادرات این نوع محصولات شده است.  

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بیمه کشاورزان استان خوزستان، تصریح کرد:متأسفانه تاکنون موضوع بیمه خسارات وارده به کشاورزان استان خوزستان چون خشکسالی و سیل مرتفع نشده است.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس،درخصوص طرح 550 هزار هکتاری اراضی کشاورزی استان خوزستان،گفت: درحال حاضر حدود 5 هزار میلیارد تومان اعتبارات این طرح از سوی صندوق توسعه ملی تأمین شده است به همین جهت وزارت جهاد کشاورزی باید در اجرای این طرح تعجیل کند.

خانه ملت

(سه شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳) ۱۱:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها