سه شنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۳ / ۱۰:۴۰
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۴۹۲۷۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

واردات بسیار برنج نگران کننده است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در 6 ماهه سال گذشته 2 میلیون تن برنج وارد شده که این میزان واردات بسیار نگران کننده است.

شهیدی‌فر ، خاطرنشان کرد: در بخش تولید برنج خودکفا نیستیم و نیاز به واردات داریم اما واردات باید با برنامه ریزی باشد تا بیش از نیاز وارد نشود.

وی افزود: برای جلوگیری از این امر، پایان سال گذشته، بازرگانی محصولات کشاورزی، صادرات و واردات از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد.

شهیدی فر اظهار کرد: 80 درصد برنج کشور در استان‌های شمالی تولید می‌شود. 150 هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری استان، امسال زیر کشت ارقام زودرس و محلی رفته است. 50 درصد سطح زیر کشت ارقام محلی به کشت رتون اختصاص خواهد یافت که این امر کمک بسزایی در خود اتکایی تولید برنج دارد.

وی به برداشت برنج در اواخر تیر در استان خبر داد و اظهار کرد: پیش بینی می‌شود یک میلیون و 300 هزار تن رتون در استان تولید شود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه در سال زراعی جاری 37 میلیارد تومان اعتباربه بخش مکانیزاسیون کاشت، داشت و برداشت اختصاص یافته که در حال توزیع بین کشاورزان است، افزود: 2.5 میلیارد تومان اعتبار جهت کمک فنی برای کشت الگویی است که به صورت بلاعوض به کشاورزان پرداخت می‌شود.

شهیدی فر، با اشاره به قیمت انواع برنج‌های تولیدی استان به تفکیک ارقام محلی و پرمحصول عرضه شده به صورت عمده در شالیکوبی‌ها، افزود: انواع طارم محلی 60 تا 62 هزار ریال، طارم هاشمی 60 تا 61 هزار ریال، بی نام و امر اللهی 54 تا 57 هزار ریال، خزر 49 تا 50 هزار ریال، شیرودی 35 تا 37 هزار ریال، فجر 38 تا 42 هزار ریال و ندا 33 تا 34 هزار ریال است.

ایسنا

(سه شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳) ۱۰:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها