یکشنبه / ۸ تیر ۱۳۹۳ / ۱۲:۱۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۹۲۱۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
درخواست‌های رییس اتاق اصناف ایران از روحانی

بحث مالیات بر ارزش افزوده اصلاح شود/ تقویت اتحادیه‌ها با تعریف طرح‌های نزدیک به واقعیت

رییس اتاق اصناف ایران با تاکید بر این‌که متاسفانه نقطه‌نظرات فعالان این بخش مورد توجه قرارنگرفت، گفت: طرح‌هایی در دست اقدام داریم و از دولت روحانی که به عنوان دولت تدبیر و امید نام‌گذاری شده حمایت‌هایی را نیاز داریم.

علی فاضلی، رییس اتاق اصناف ایران ، با بیان اینکه در یکسال گذشته که دولت جدید آغاز به کار کرد نمی‌توان همه مشکلات مبتلا به بخش اقتصاد و بنگاه‌ها را حل کرد گفت: البته در این مدت کارهای مثبت زیادی انجام شده و به‌طور نسبی عملکرد خوبی را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه نهاد ریاست جمهوری برای این بخش گام‌های مثبتی برداشت افزود: به‌عنوان مثال می توان به توافق مالیاتی اشاره کرد که قائم مقام وزیر صنعت، نهاد ریاست جمهوری و مسوولان سازمان امور مالیاتی انجام دادند.

فاضلی با بیان اینکه هم چنان این بخش نیاز به کار زیادی دارد بیان کرد: دادن اختیارات ویژه به اتحادیه‌ها و تکیه‌کردن به این بخش راهکار مناسبی حداقل برای ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر است و تصور می‌کنم زمینه‌ی ایجاد شغل در این بخش بیشتر از سایر بخش‌ها است.

مالیات بر ارزش افزوده را ناعادلانه می‌دانیم

رییس اتاق اصناف ایران در بخشی از سخنان خود با تاکید بر اینکه قانون نظام صنفی در حال بازنگری است با اشاره به بحث مالیات بر ارزش افزوده و با بیان اینکه بازار ایران کمی متاثر از این بی‌عدالتی است تصریح کرد: همه ما تکلیف داریم به دولت کمک کنیم ولی این نوع مالیات را ناعادلانه می‌دانیم و اجرایی کردن آن را به نفع مجموعه نمی‌دانیم.

ضرورت بازنگری بحث مالیات بر ارزش افزوده

وی با تاکید بر ضرورت بازنگری بحث مالیات بر ارزش افزوده گفت:در بحث بنگاه‌های تولیدی، بسته‌های حمایتی در اجرایی‌کردن هدفمندی یارانه‌ها عملی نشد که آسیب شدیدی به بخش تولید وارد آمد و از سویی نظام توزیع ما مظلوم واقع شده و ساماندهی خوبی صورت نگرفت.

فاضلی در عین حال تاکید کرد: اتاق تهران پس از اصلاح قانون نظام صنفی ادغام شده و اتاقی واحد تشکیل دادند که نهادی قوی و قدرتمند است و دولت باید به آن توجه بیشتری کند.

رییس ااق اصناف ایران در ادامه تصریح کرد: بنده با کمک همکاران در پی رفع نواقص و موانع مالی اتاق‌ها هستم و اگر قرار باشد که آنها برنامه‌ریزی درستی با کمک نیروهای متخصص انجام دهند همه اینها پشتوانه مالی نیاز دارد.

وی ادامه داد: از سویی هنوز مجموعه ما شکل علمی نگرفته و به صورت سنتی عمل می‌کند که به اعتقاد من با استفاده از پتانسیل دانشگاه برای بهبودی این مجموعه باید اقدامات لازم و ضروری صورت گیرد که برنامه‌هایی نیز در این زمینه در دست انجام داریم.

در جهت تقویت اتحادیه‌ها باید طرح‌های نزدیک به واقعیت به دولت اعلام کنیم

فاضلی در ادامه با تاکید بر اینکه نهادهای مدنی صنفی ما در کشور باید قدر و منزلت خود را بدانند و برای اجرایی‌کردن فرمایشات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی می‌توانند بهترین نقش را ایفا کنند گفت: این سیاست اصلی ماست که در جهت تقویت اتحادیه‌ها بتوانیم طرح‌های نزدیک به واقعیت را به دولت اعلام کنیم.

 

 

 

 

 

 ایسنا

(یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۳) ۱۲:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها