چهارشنبه / ۴ تیر ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۶
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۴۹۱۰۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

شش دوره بین المللی آموزش کشاورزی در دامغان برگزار می شود

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی از برگزاری شش دوره بین المللی آموزش کارشناسان و کشاورزان در جهاد کشاورزی دامغان خبر داد.

ˈمجتبی رجب بیگیˈ سه شنبه شب  گفت: یکی از این دوره ها که با مشارکت ایران و ژاپن از سال آینده برگزار می شود، دوره آموزش بهره برداران کشاورزی کشور افغانستان است.

وی افزود: بر اساس تفاهم نامه بین ایران و ژاپن، کشور ژاپن برای برگزاری این دوره 20 میلیون دلار پرداخت می کند و ایران محل برگزاری این دوره ها است.

وی با بیان اینکه مرکز آموزش جهاد کشاورزی رسول اکرم (ص )دامغان برای برگزاری این دوره انتخاب شده است افزود: این شش دوره آموزشی شامل رشته های آب، خاک و حفاظت از خاک است تا الگوی کشت زعفران و صیفی جایگزین کشت خشخاش در مزارع افغانستان شود.

دیشب هیاتی پنج نفره از مهندسان و کارشناسان بخش کشاورزی ژاپن از امکانات و پتانسیل های مرکز آموزش رسول اکرم (ص )دامغان بازدید کردند.

این افراد به عنوان نمایندگان آژانس همکاری های بین المللی کشور ژاپن (جایکا) از قنات ها، باغ پسته مکانیزه ، سد شهید شاهچراغی و نیز بخشهای آزمایشگاهی، کارگاهها و کتابخانه های این مرکز بازدید کردند.

ˈماساکی سوزوکیˈ مسوول این هیات امکانات این مرکز را برای برگزاری دوره های بین المللی کشاورزی و دامپروری بسیار عالی دانست.

 

 

 

 

 

ایرنا

(چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۳) ۰۹:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها