پنج شنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۹
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۴۸۹۱۶
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس شیرینی و شکلات

مینو و شکلات تقلیدی Retia !

شرکت مینو، از قدیمی های صنعت غذایی در ایران است، شاید خیلی قبل تر از برخی کشورهایی که امروز صاحب صنعت غذایی هستند، مینو در ایران فعالیت خود را آغاز کرده بود. متن زیر برگرفته از معرفی شرکت مینو در سایت این شرکت است :

به تازگی مینو، محصولی را با نام رتیا و به انگلیسی Retia به بازار عرضه کرده است که با قیمتی بسیار پایین تر از نمونه خارجی اش، طعم دلچسب و لذت بخشی را به مشتری اش هدیه می دهد. اما در همان اولین نگاه متوجه شباهت غیر قابل انکار Retia به Ritter Sport می شویم ! تصاویر زیر را ببینید و قضاوت کنید :

تصویری از شکلات Retia (رتیا) محصول مینو


شکلات Retia

شکلات Retia

تصویری از شکلات Ritter Sport (ریتر اسپرت) محصول Alfred Ritter آلمانی

شکلات Ritter Sport

شکلات Ritter Sportشکلات Retia


انتخاب نام (Retia و Ritter Sport) طراحی لوگو (فونت و نحوه استفاده از حرف R) انتخاب رنگها در بسته بندی (رنگ سبز برای فندقی، ارغوانی برای کاپوچینو و قهوه ای برای کاکائویی) اندازه و شکل بسته بندی همگی به طور مشخص از روی Retia الگوبرداری (اگر نگوییم تقلید) شده است. هر چند به عنوان مصرف کننده، نمی توانم مطلوبیت این محصول مینو را در ذهنم مخفی کنم، اما واقعاً این سوال در ذهنم مطرح می شود، که واقعاً نمی شود همین محصول را در بسته بندی زیبا که تقلید از یک برند آلمانی نیست، عرضه کنیم؟

ولی بهر حال همواره دیده می شود که الگو برداری و یا همان تقلید در محصولات از محصول های نام  آشنا یک روش برای بازاریابی شده است که هم شگردی برای موفقیت بیشتر است و هم جای نقد دارد.


سید حمیدرضا عظیمی

پایگاه اطلاع رسانی صنعت



(پنج شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳) ۰۹:۵۹
سید حمیدرضا عظیمی
۱۳۹۳/۰۴/۱۴ Iran
0
0
0

همکار گرامی، لطفاً لینک به مطلب اصلی را در سایت پایگاه اطلاع رسانی صنعت نیز قرار دهید.


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها