دوشنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۵۲
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۴۸۸۰۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل
مدیرکل صنایع غیرفلزی وزارت صنعت خبر داد

صادرات 2.2 میلیارد دلاری صنایع غذایی در سال 92

مدیرکل دفتر صنایع غیرفلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت ارزش صادرات صنایع غذایی کشور را در سال 1392 بالغ بر 2.2 میلیارد دلار اعلام کرد.

 مهدی صادقی نیارکی با اشاره به اینکه در سال گذشته ارزش واردات محصولات غذایی به کشور نیز بالغ بر 6 میلیارد دلار شد، افزود: فقط دو گروه از صنایع غذایی کشور یعنی لبنیات و شیرینی و شکلات در سال گذشته به ترتیب بیش از 600 و 400 میلیون دلار صادرات داشتند که نشان دهنده اهمیت صنعت غذای کشور است.

وی در نشستی با موضوع غذای حلال در مرکز منطقه علوم وانتقال فناوری اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند گفت: البته با وجود پتانسیل‌های بالایی که کشور در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی دارد در حال حاضر تراز بازرگانی کشور در حوزه صنایع غذایی منفی بوده که باید تلاش کنیم این تراز به تدریج منطقی و مثبت شود.

او با اشاره به اینکه صنایع غذایی 12 درصد از کل صنعت تولیدی کشور را شامل می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر 11 هزار واحد فعال در حوزه صنایع غذایی در کشور وجود دارد و این صنعت 15 درصد از کل اشتغال بخش صنعت کشور را نیز به خود اختصاص داده است.

صادقی نیارکی با بیان اینکه بیش از 90 میلیون تن در صنایع غذایی کشور ظرفیت سازی برای تولید شده است، گفت: همچنین میزان تولید محصولات کشاورزی در کشور به بیش از 110 میلیون تن می‌رسد.

مدیرکل دفتر صنایع غیرفلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین با تاکید بر ضرورت تقویت فناوری‌های مربوط به صنعت حلال در ایران عنوان کرد: باید یک بار برای همیشه تکلیف موضوع صنعت حلال در کشور مشخص شده و دستگاه‌های مرتبط با این موضوع کاملا با یکدیگر هماهنگ شوند. کانون انجمن‌های صنایع غذایی می‌تواند در این زمینه پیشرو باشد و به عنوان بزرگترین تشکل فعال در صنعت غذای کشور فعالیت‌های مرتبط با صنعت حلال به ویژه در بخش صنایع غذایی را ساماندهی کند.







ایسنا

(دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳) ۱۲:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها