شنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۳:۰۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۸۲۱۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

سیب های فرانسوی پارافین دار و سرطان زا هستند!

رییس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: سیب های فرانسوی پارافین دار و سرطان زا هستند و پارافین زدن به محصولات داخلی صرفه اقتصادی ندارد.

علی حاج فتحعلی، رییس اتحادیه بارفروشان تهران  با اشاره به نرخ میوه های تابستانه در داخل میدان میوه و تره بار اظهار داشت: هم اکنون هر کیلو گرم طالبی هزار و ملون 700 تومان، هندوانه بین 200 تا 500 تومان، خیار 600 تا  700 تومان، زردآلو بین 7 تا 8 هزار تومان، گوجه سبز از 2 تا 3 هزار تومان و گوجه فرنگی نیز بین 600 تا 700 تومان به فروش می رسد.

وی افزود: همچنین میوه های خارج از فصل مانند پرتقال کیوی و سیب نیز به ترتیب بین هزار تا 2 هزار تومان به فروش می رسند و اغلب این میوه ها به صورت حراج و در وانت ها در سطح شهر فراوان به چشم می خورند.

حاج فتحعلی در پاسخ به این پرسش که چرا به میوه ها پارافین زده می شود و ایا این موضوع باعث بیماری مصرف کنندگان نمی شود؟ خاطر نشان کرد: برای میوه های داخلی زدن پارافین صرفه اقتصادی ندارد اما اغلب میوه های وارداتی که به صورت قاچاق در سطح شهر پخش می شوند به منظور شفاف تر شدن آنها و ماندگاری میوه ها از پارافین استفاده می شود.

وی گفت: به عنوان مثال سیب های سبز فرانسوی پارافین دار و سرطان زا هستند که خوشبختانه از ورود آنها جلوگیری می شود.

 در حال حاضر ما شاهد حضور میوه‌هایی مانند انگور خارجی، سیب سبز،گلابی، آناناس ونارگیل در کشور هستیم در حالی که ورود آنها از نظر قانون غیر مجاز است.

ایلنا

(شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳) ۱۳:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها